به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ٬ استاندار یزد در ادامه سفر خود به شهرستان ابرکوه از طرح توسعه بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) ابرکوه و بخش های مختلف این بیمارستان بازدید و در جریان نحوه ارائه خدمات رسانی با بیماران قرار گرفت.

در این بازدید رئیس بیمارستان خاتم النبیاء (ص) گفت: به همت وزارت بهداشت، دولت تدبیر و امید در پنجم آبان سال ۱۳۹۵ مجوز ارتقای این بیمارستان ۳۲ تختخوابی به ۹۶ تختخوابی را در کنار دیگر خدمات زیر ساختی درمانی و بهداشتی صادر کرد.دکتر محمد علی شیخی بابیان اینکه طرح توسعه بیمارستان از مطالبات اصلی مردم است ،اظهار داشت: اورژانس بیمارستان از نظر فضای فیزیکی با مشکل روبرو است. وی خاطرنشان کرد: این اورژانس بخصوص روزهای تعطیل بخاطر قرار گرفتن ابرکوه در مسیر راه اصلی استان های یزد به فارس با جمعیت قابل توجه بیماران روبرو است . وی ادامه داد: طرح توسعه بیمارستان ابرکوه در سال ۱۳۹۴، با افزاش حدود ۸۰۰ مترمربع زیربنا به ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع افزایش یافته و تاکنون برای این طرح ۱۲۰میلیارد ریال هزینه شده است . دکتر شیخی ادامه داد: با بهره برداری از طرح توسعه بیمارستان مشکل عمده فضاهای مورد نیاز بیمارستان در بخش های مختلف از جمله اورژانس مرتفع خواهد شد.

نماینده مردم حوزه انتخابیه مهریز (شهرستان های ابرکوه، بافق، خاتم، مهریز و بهاباد) در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مردم نباید برای نیازهای خود معطل بمانند و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد برای رفع مشکلات مردم پیگیر باشند. محمد رضا صباغیان خاطرنشان کرد: اگر ابرکوه مشکل پزشک دارد من دنبال تامین پزشک از طریق وزارت بهداشت و درمان هستم و اگر مشکلی در حوزه بهداشت و درمان باشد در تهران از سوی وزیر بهداشت ، پیگیری خواهم کرد.

استاندار یزد در پایان بازدید خود از بخش های مختلف بیمارستان به خبرنگاران گفت: مسایل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان ابرکوه را از نزدیک بررسی کردم و قرار است موضوع برای پیگیری بیشتر و حل آن ، درجلسه شورای سلامت ابرکوه که بعد از این بازدید تشکیل خواهد شد ، بررسی شود. محمود زمانی قمی با اشاره به اینکه ابرکوه از نظر امکانات از دیگر شهرستانها عقب تر است تصریح کرد: ابرکوه یکی از شهرستانهای محروم و کمتر توسعه یافته استان است. وی ادامه داد: به مردم متدین این شهرستان علاقه مندیم و مسئولان امروز آمده اند که مشکلات مردم را حل و فصل کنند و بنده پیگیری خواهم کرد.