به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ،شب گذشته با حضور رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر یزد، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه و دیگر ادارات ، آیین تکریم و معارفه فرمانده ناحیه بسیج ابرکوه در محل ناحیه بسیج برگزار شد.
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت:آن چیزی که مقام معظم رهبری به  عنوان یک نقطه راهبردی برای ما در گام دوم انقلاب ترسیم کردند بحث تمدن سازی است. در حوزه تمدن سازی بارها معظم له ذکرکردند که ما در پنج گام باید دولت اسلام، جامعه اسلامی و حرکت به سمت تمدن اسلامی داشته باشیم که آرزوی دیرینه شیعیان است.
رضا پور شمسی افزود:امروز این حکومت اسلامی باید آنقدر گام های مستحکمی بردارد که وارد تمدن اسلامی شود. تمدن اسلامی که به ظهور حضرت مهدی(عج) منجر شود .
وی اضافه کرد:برای اینکه تمدن اسلامی شکل گیرد ملاحظات متعددی داریم. در حوزه تمدن ابعاد گسترده فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، دفاعی و تمام مولفه های نظام سازی و نهاد سازی باید به سمت تمدن اسلامی حرکت کند. یعنی مبانی فکری در حوزه تفکر، مبانی حرکتی در حوزه نظامات متعدد آموزشی، حقوقی، اجتماعی و ... و تمام نهادهایی که بر اساس نظام انقلابی شکل می گیرد باید رنگ و بوی اسلام و ولایت بگیرد لذا حرکت بسیار گسترده و چند وجهی و البته ممکن است.
فرمانده سپاه الغدیر یزد ادامه داد:امروز با این مسئله روبرو هستیم که دشمن ما که درحقیقت طراحان  ادامه دهندگان تمدن بشری غربی را در بر می گیرند با این سوال همه مردم را مواجه کرده اند که آیا نظام اسلامی و حکومت اسلامی می تواند تمدن اسلامی را شکل دهد یا نه.
لذا اگر به روایات، قرآن، سیره معصومین و احادیث مراجعه کنید هزاران سند داریم که نظام جمهوری اسلامی اساسا آمده است که یک نظام دینی شکل دهد.
پورشمسی به نگاه دانشمندان غربی که مدعی تمدن غرب هستند اشاره کرد و گفت:ویل دورانت به عنوان یک نویسنده غربی که کتاب 12 جلدی تاریخ تمدن را نوشته است که یکی از مبناهای فکری دانشمندان غربی است در جلد 11 کتاب خود اعتراف می کند: پیدایش و ازمحلال تمدن اسلامی از حوادث بزرگ تاریخ است.  (یعنی اشاره به اینکه ما زمانی در جهان تمدن اسلامی داشتیم.) اسلام طی 5 قرن تا سال 597 هجری از لحاظ نیرو و نظم و بسط قلمرو و اخلاق نیک و تکامل سطح زندگی و قوانین منصفانه انسانی و ادبیات و تحقیق علمی و علوم و طب و فلسفه پیشاهنگ جهان بود. دنیای اسلامی در جهان مسیحی نفوذهای گوناگون داشت. اروپا از دیار اسلام غذاها و شربت ها، داروها و درمان، نشان های خانوادگی، سلیقه و ذوق هنری ابزار، ابزار و رسوم صنعت و تجارت، قوانین و رسوم دریانوردی را فرا گرفت و ....  این یک اعتراف تمام عیار در این خصوص است.
رضا پورشمسی خاطرنشان کرد:با اتکا به مبانی دینی و با ولایتمداری مردم فهیم ایران اسلامی ما اهرم های قدرتی جهان را در 40 سال گذشته پشت سر گذاشتیم. وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد و آن همجمه های سنگین را بر علیه نظام ایجاد کردند با خلق های کُرد و بلوچ و عرب، آن مبانی ولایی و دینی در بستر تمدن اسلامی بود که این نظام را نجات داد.
این فرمانده اظهار داشت:وقتی حزب بعث عراق با تمام قوا و با حمایت تمام کشورهای دنیا خرمشهر را گرفت و روی در و دیوارهای شهر نوشت «ما آمده ایم که بمانیم»، ما توانستیم خرمشهر را پس بگیریم از دشمن. وقتی خوب نگاه می کنیم توجه دست اندر کاران و مسئولین و فرماندهان به مبانی تمدن اسلامی و مبانی دین اسلام موجب رقم خوردن این اتفاق شد.
وی ادامه داد:وقتی در سوریه داعش تا دندان مسلح شده بود و بیش از 92 کشور دنیا در سوریه نیرو داشتند. وقتی عناصر قدرت تمدن اسلامی را به کار بردیم توانستیم داعش را از بین ببریم.
پورشمسی افزود:امروز در دنیا وقتی آمریکایی ها به گفته خودشان جنگ ترکیبی را علیه ما راه می اندازند در حوزه های مختلف اقتصادی، نظامی و قدرت نرم، قطعا اگر ما مبانی دینمان را مطرح و ملاک قرار دهیم خواهیم توانست این دشمنی را که امروز به نفس افتاده است، از بین ببریم.
وی اضافه کرد:اگر ما امروز بخواهیم امنیت داشته باشیم اگر نظام جمهوری اسلامی ایران در دل دشمن حداکثر امنیت را در جامعه جهانی دارد به خاطر توجه ما به مبانی دینی است.
879 بار واژه امنیت در قرآن کریم آمده ست.

آن چیزی که مبانی دینی ما تعریف می کند این است که اگر می خواهید امنیت داشته باشید فقط یک راه دارد و آن هم نترسیدن به غیر از خدا است. در صورتی که مبانی تمدن غربی تعریف دیگری دارد و می گوید اگر شما می خواهید نترسید و امنیت داشته باشید، باید عوامل ترس را از بین ببرید. این دو تفکر متفاوت است
پور شمسی در پایان گفت:در تمدن غرب بزرگترین چالشی که وجود دارد بحث واژه آزادی و امنیت است. در تمدن غرب وقتی بخواهند آزادی را تعریف کنند می گویند افراد آزاد هستند به اندازه ای که این آزادی امنیت دیگران را به خطر نیندازد. امنیت را اینگونه تعریف می کنند که برای اینکه امنیت داشته باشید باید مذاکره شود برای اینکه مبانی مخل امنیت از بین برود. انشاالله حرکتی که در گام دوم انقلاب اسلامی قرار است سپاه و بسیج و همه آحاد مردم بردارند، حرکت به سمت تمدن عظیم اسلامی است. یک تمدنی که خیلی رویایی نیست و دست یافتنی است اگر بر اساس مبانی دینی در حوزه دفاعی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی حرکت کنیم.
لذا اگر در جامعه هر مشکلی داشتیم بر اساس مبانی دین و شاکله تمدن اسلامی حرکت کنیم موفق می شویم و هیج دشمنی نمی تواند هیچ آسیبی به ما برساند.

گفتنی است در این مراسم از تلاش‌های سه‌ساله علی فاتحی فرمانده سابق ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه تجلیل و مهدی ابرقویی به‌عنوان فرمانده جدید این نهاد معرفی شد.