به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ،عصر دیروز با حضور محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه،عباس مهری بخشدار مرکزی،میثم رنجبر دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه و سایر ادارات جلسه هم اندیشی پیشگری از وقوع جرم با محوریت آسیبهای اجتماعی و فضای مجازی در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد .
فرماندار ابرکوه گفت: از سال 90 معاونت پیشگیری از وقوع جرم تشکیل و اقدامات ارزشمندی را در راستای قضا زدایی و کاهش زندانیان و سایر برنامه های قوه قضائیه انجام داد و در اصل 156 قانون اساسی قوه قضائیه مکلف به برنامه ریزی شده است .
محمد کاظمی نسب افزود :همه ما در ذهنمان دنبال ساختار یا سازمانی می گردیم که از وقوع جرم جلوگیری کند و همه چیز جنبه رسمی و قانونی و دستورالعملی داشته باشد و در اذهان مسئولین هم این است که چنین سازمانی تشکیل شود.
وی تصریح کرد:اجتماعی کردن پیشگیری از وقوع جرم باید مد نظر قرار گیرد و اگر حوزه معاونت اجتماعی قوه قضائیه ورود کند خیلی دیگر نمی توانیم قائل به ساختار و سازمان و تقسیم وظایف به شکل اداری باشیم. از یک جایی اجتماعی شدن بر دوش همه است و همه مسئول هستند .
کاظمی نسب خاطرنشان کرد:دستگاهها برنامه های مختلفی برای پیشگیری از وقع جرم در ساختار خود دارند اما جواب نمی دهد.
بحث پیشیگیری از وقوع جرم باید اجتماعی شود و همه مردم و مسئولین باید در همه ارگان های دولتی تلاش کنیم که قوانین مربوط به خودشان را به نحو شایسته اجرا کند و ارگان های فرهنگی و اجتماعی هم بحث پیشگیری را اجتماعی کنند و گسترش دهند .
فرماندار ادامه داد:در حوزه فضای مجازی محدود کردن دسترسی به فضای مجازی در دستور کار دولت و نظام هست و تا آنجایی که قوانین به دولت اجاره می دهند فضای مجازی را محدود کرده است هر چند در منشور حقوق شهروندی دسترسی آزاد به اطلاعات و فضای مجازی یکی از حقوق شهروندی تعریف شده است اما باز به اندازه کافی محدودیت هست.

محمد کاظمی نسب با تاکید بر فراهم کردن امکانات تفریحی برای افراد جامعه و استفاده کمتر از فضای مجازی اذعان کرد:حداقل کاری که در سال 97 باید انجام می شد در گسترش تفریحات فضای عمومی در بخش دولت شهردرای 5 میلیارد تومان اعتبار عمرانی داشته و دولت 3 میلیارد تومان در دستور العمل بازآفرینی شهری به شهرداری ابرکوه تزریق کرده و سه میلیارد تومان از محل اعتبارات دستگاه های دولتی و 4 میلیارد تومان هم قانون مالیات بر ارزش افزوده کمک دولت به شهرداری ابرکوه جهت انجام امور عمرانی بوده است.
وی در پایان به لزوم افزایش تفریحات سالم اشاره کرد و گفت: در شهرستان ابرکوه باید رویدادهای مختلف از جمله جشنواره زردآلو، جشنواره اسب، جشن‌های شهروندی، برنامه‌های فرهنگی در مساجد و پایگاه‌ها و در سطح مدارس افزایش یابد.