فرماندار ابرکوه به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی پیامی بدین شرح صادر نمود؛

السلام عليک يا ابا عبدالله و علي الارواح التي حلت بفنائک عليک مني سلام الله ابداً ما بقيت و بقي الليل و النهار و لاجعله الله اخر العهد مني لزيارتکم...»


نهضت حسيني و انقلاب جوشان عاشورا، يك بعثت بدون وحي و شكفتن گلبانگ توحيد در چكاچك شمشير بر بلنداي سر نيزه هاست. عاشورا نام يك مقطع زمانى نيست، نام يك فرهنگ و يك مكتب فكرى و نظام سياسى و يک مجموعه فكرى، فرهنگى، اخلاقى، سياسى و جهادى است. 
‌نینوا، عرصه انفجار نور و ظهور حماسه از يك سو و تبلور قساوت و حد اعلاي فاجعه از طرف ديگر است و کربلا سرزميني بي مانند براي نمايش تمامي عشق بر پرده هستي است. عاشوراى حسينى زرین ترین نمونه معروف‏گرايى و منكرستيزى در پهنه زمان و زمين است و به عنوان بلندترين فرياد بشريت مظلوم در برابر سپاه ابليس و استكبار جهانى و قله عشق و عرفان انسان نسبت‏به مقام اقدس ربوبى محسوب می شود. احياى عاشورا در فرهنگ تشيع يك عبادت بزرگ اجتماعى، يك مانور عظيم الهی و سياسى و در جهت نمايش جایگاه رفیع ولايت در  امت اسلامى است و اينجاست كه گريستن و گرياندن ارج مى‏يابد و مفهوم پيدا مى‏كند. بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) به عنوان ادامه دهنده حقیقی راه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و مروج واقعی اسلام ناب محمدی(ص) در رابطه با عاشورا و پیوند مستحکم آن با انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می فرمایند: انقلاب اسلامي ايران پرتويي از عاشورا و انقلاب عظيم الهي آن است. مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز حادثه عظيم عاشورا را پايه اصلي انقلاب اسلامي عنوان کرده اند و تاکید می کنند: ما به بركت نهضت امام حسين(ع) و حفظ فرهنگ آن توانستيم نظام اسلامي را در جامعه‌مان بوجود آورديم. پس از گذشت قرن ها امروز شاهد آن هستیم که تاريخ پيروزي حسين بن علي (ع) را به گواهي نشسته است، پيروزيي كه از بستر جهاد و متن خون شكوفا شد و آرمانهاي عظیم این امام بزرگوار نسل به نسل رونق بیشتری یافت و با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران وضوح یافت.
اینجانب با تسلیت ایام سوگواری حضرت آقا ابا عبدالله حسین (ع) و یاران فداکارش، موفقیت همگان را در پیمون راه شهداء، با بهره گيري از آرمان هاي بلند بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، حضرت امام خميني(ره) و در پرتو منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي(مدظله العالي) از درگاه خداوند متعال مسئلت مي نمايم.

                                                                                                                                                                      اسماعیل برزگرزاده - فرماندار ابرکوه