با پایان کار جشنواره:

 

 

به گزارش روابط عمومي فرمانداري ابركوه به نقل از خبرگزاري فارس، استاندار یزد در این مراسم با اشاره به عوامل شکل‌گیری جنگ عراق علیه ایران اظهار داشت: دشمن تا دندان مسلح با پشتیبانی کشورهای قدر در زمینه تسلیحات نظامی در شرایطی به میدان آمد که بسیجیان و رزمندگان ما مدت کوتاهی بود طعم پیروزی انقلاب اسلامی را چشیده بودند و آمادگی دفاعی چندانی نداشتند.

محمدرضا فلاح‌زاده افزود: اما هنر همین مردان و زنان ایثارگر بود که اجازه نداد حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بعثی بیفتد و این بزرگترین افتخار ما در دوران دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: در آن روزها مردان خدا هنر خود را در عرصه دفاع و ایستادگی به نمایش گذاشتند و امروز نوبت نسل جوان است که هنر و استعداد خود را برای ثبت زیبایی‌ها و تلخی‌های دفاع مقدس به کار گیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد در استان یزد اظهار داشت: تمام تلاش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حفظ یادگارهای و میراث دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ شهادت و جهاد در میان نسل امروز است.

سید هدایت بنی‌فاطمه، برگزاری جشنواره مختلف با موضوع دفاع مقدس را گامی موثر در راستای ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا دانست.

وی همچنین به بیان گوشه‌ای از خاطرات دوران دفاع مقدس پرداخت.

در این مراسم از محمود عباسی عقدا به عنوان شاعر پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل شد.

در این جشنواره همچنین رتبه‌های اول تا سوم به عالیه محرابی، محمدصادق خدایی و فاطمه احمدزاده در موضوع دفاع مقدس اختصاص یافت و سیده اعظم جلال‌زاده، مطهره باغستانی، محمد ایمانی چم طاقی، فرزانه سعادتمند، فریبا قیومی‌زاده، سکینه سلمانی‌نژاد، منیره حسین پوری، بتول عطوفت، مریم عابدین‌پور و فاطمه دهقانیان نیز تقدیر شدند.

در موضوع دفاع مقدس با بهره‌گیری از مضامین و مفاهیم عاشورایی نیز رتبه اول از آن عالیه مهرابی، رتبه دوم از آن فاطمه احمدزاده و رتبه سوم از آن فاطمه دهقانیان شد.

در این موضوع همچنین آثار سکینه سلمانی‌نژاد، طیبه سلمانی‌نژاد، افسانه نوری، احسان پهلوان حسینی، فرزانه سعادتمند، مرضیه کرمانیان، زهره سادات جلال‌زاده، سیده اعظم جلال‌زاده و سید علی میری رکن‌آبادی نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

در موضوع مقاومت ملل نیز عالیه مهرابی اول شد، افسانه نوری به مقام دوم دست یافت و سیدعلی میری رکن‌آبادی سوم شد.

آثار فرزانه سعادتمند، فریبا قیومی‌زاده، بتول عطوفت، زهرا شمس‌الدینی، محمدرضا مرادی‌زاده، اشرف‌السادات حسین‌پور شیرازی، خدیجه خواجه‌زاده مروستی و حمیدرضا نظری نیز در این بخش شایسته تقدیر شناخته شدند.

در موضوع کودک و نوجوان و دفاع مقدس نیز محمدصادق خدایی، طیبه سلمانی‌نژاد و زهرا کلاته به ترتیب دوم و سوم شدند و آثار مریم عابدین‌پور، سکینه سلمانی‌نژاد، افسانه نوری و مطهره باغستانی شایسته تقدیر شناخته شد.