به گزارش روابط عمومي فرمانداري ابركوه ، با حضور محمد كاظمي نسب فرماندار ابركوه ، مجيد جواديان زاده مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد ، علي اكبر اسحاقي معاون سياسي امنيتي فرماندار ، شهردار ابركوه ، بخشدار بهمن و جمعي از هنرمندان و هنردوستان شهرستان و به مناسبت روز حافظ و هفته خوشنويسي ، نمايشگاه خط و نقاشي استاد سيد احمد علوي ابرقوئي در خانه آقازاده ابركوه برگزار شد .

فرماندار ابركوه در اين مراسم ضمن گراميداشت روز حافظ و هفته خوشنويسي ، گفت : هنر دو تاثير مهم در  توسعه فرهنگي و توسعه پايدار دارد كه  بسيار مهم و موثر است . اولين تاثير هنر در حس زيبا شناختي و پرورش خلاقيت و كساني كه اهل هنر هستند ، مي باشد و  موثرترين اثر را خلاقيت در توسعه فرهنگ پايدار دانست كه در هنر به آن پرداخته مي شود .

كاظمي نسب تاثير دوم هنر را تاثير در ارتباطات انساني و تلطيف الطاف انساني و روح انسان بيان كرد و گفت ارتباط افراد جوامع با يكديگر و گفتگو با يكديگر تاثير گرفته از تاثير هنر است كه بسيار تاثير گذار است و در الطاف انساني و توسعه فرهنگي كشور در قالب توسعه پايدار جايگاه بالايي دارد .

در ادامه مجيد جواديان زاده مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان نيز ضمن تشكر و قدرداني از هنرمندان ، عزم آنان در خلق آثار ارزشمند خصوصا آثار استاد علوي ابرقوئي را مايه افتخار دانست . همچنين ايشان ضمن گراميداشت روز حافظ و اشاره به سفرش به يزد ، گفت بايد مسير فرهنگي را احياء كرد و دفتر تبادلات فرهنگي بين استانهاي فارس و يزد را در شهرستان ابركوه و يا آباده برپا كنيم

در پايان نيز نمايشگاه آثار ارزشمند استاد علوي با حضور فرماندار و مدير كل فرهنگ و ارشاد و ديگر هنرمندان در خانه آقازاده ابركوه افتتاح گرديد و مورد بازديد قرار گرفت .