به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ به مناسبت گرامیداشت هفته روستا و عشایر ، یک واحد ترمینال فرآوری و ضبط پسته بنام یاقوت سبز در روستای خرم‌آباد بخش بهمن ابرکوه با حضورسید مسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد، سید جمال سجادی پور رییس سازمان جهادکشاورزی استان، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه و جمعی از مسئولان افتتاح شد .

این واحد در طی سه ماه با سرمایه گذاری 20 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 2 هکتار و اشتغال زایی 10 نفر ثابت در 2 شیفت کاری و تعداد 20 نفر در بخش سورت بندی و خندان نمودن پسته در محیطی بهداشتی شروع به کار کرده است.

لازم به ذکر است ظرفیت این ترمینال 4 تن خوراک در ساعت است که با راه اندازی فاز دوم در این مجموعه ظرفیت این ترمینال دو برابر افزایش مییابد همچنین این ترمینال دارای دو  سوله جهت انبار و نگهداری پسته نیز می باشد.

بخش بهمن ابرکوه با داشتن سطح 3000 هکتار باغ پسته و 2500 هکتار باغ پسته بارور قطب پسته شهرستان ابرکوه می باشد با توجه افزایش تولید پسته احداث ترمینال های مجهز و با تکنولوژی روز پسته می تواند کمک شایان توجهی به تولید کنندگان در سالم سازی محصول نماید.