به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، روز دوشنبه با حضور محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه ، حجت الاسلام علیزاده امام جمعه بخش بهمن ، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه, غلامرضا حیدری معاون فرماندار ،محمدعلی اکرمی بخشدار بهمن ، عباس مهری بخشدار مرکزی و دیگر مسؤولین بخش و شهرستان ، جلسه بررسی طرح های عمرانی شهرستان در سالن اجتماعات بخشداری بهمن تشکیل شد .
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در این جلسه گفت :ما اولویت بندی پروژه ها را در تا پایان خرداد ماه انجام خواهیم داد و حدود 100 پروژه در اولویت است که چندین پروژه آن در ابرکوه می باشد.
محسن صادقیان افزود :به زودی جاده کنارگذر و کمربندی ابرکوه به اتمام خواهد رسید و پروژه باند دوم جاده ابرکوه - مهردشت هم در هفته اول تیرماه شروع خواهد شد .
وی خواستار تهیه مطالعات احداث کمربندی از روستای هارونی تا ابتدای مهردشت شد و ادامه داد :جهت انجام این پروژه با انجام مطالعات باید طرح بلند مدتی در این خصوص داشته باشیم .
صادقیان با تاکید بر کاهش پروژه های عمرانی که در شهرستان مد نظر است ،خاطرنشان کرد : تمام دستگاههای دولتی بر حسن بند و تبصره 5 بودجه پروژه های نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کنند و باید مطالبات پیمانکاران با بدهی های بانکی و مالیاتی تهاتر شده و از پیمانکارانی استفاده کنیم که به بانک بدهکار باشند .
معاون هماهنگی امور عمرانی تصریح کرد :ظرفیت لازم نیز برای شهرداریها در بحث اوراق مشارکت جهت اخذ تسهیلات ایجاد شده است .
وی در پایان با بیان اینکه عنایت ویژه ای در استان به ابرکوه شده گفت : اعتبارات تملک داراییها و سرمایه ای بین 80 تا 100 درصد در ابرکوه تخصیص داده شده است و بودجه های 3 درصد نفت شهرستان ۱۰۰ درصد و جبران 3 درصد نفتی هم 100 درصد تخصیص شده است .
فرماندار ابرکوه هم در این جلسه گفت : ما در سال گذشته در حوزه اعتبارات عمرانی و جاری سال خوبی را پشت سر گذاشتیم و حدود 250 میلیارد ریال اعتبارات تخصیص یافته و محقق شده در شهرستان داشتیم که این مبلغ تخصیص در شهرستان در ده سال گذشته کم نظیر بوده است .
محمد کاظمی نسب افزود : در سال 97 طرح های عمرانی متعددی را پیش بینی کرده بودیم و امیدواریم این رقم تخصیص ادامه داشته باشد .
 وی در پایان گزارشی از انجام پروژه های نیمه تمام شهرستان از جمله راه آهن یزد اقلید ، پروژه کمربندی سورمق - ابرکوه - یزد ، تقاطع وردوی ابرکوه ، باند دوم ابرکوه - مهردشت و پروژه جاده مواصلاتی هارونی - چاهگیر را ارائه کرد .