به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ؛ با حضور علی اکبر شمس دادستان عمومی و انقلاب استان ٬ حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه ٬ محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه ٬ اعضای شورای تامین و شورای اداری شهرستان و مسئولین قضایی و نظامی شهرستان مراسم تکریم و معارفه دادستان ابرکوه در سالن اداره ارشاد برگزار شد .

فرماندار ابرکوه گفت : جایگاه دستگاه قضا در نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه بالا و والایی است و یک امر و استدلال عمومی در پشت آن است که از ازل تا ابد هر کسی که داعییه حکومت دارد چه حق و چه ناحق شعارش گسترش عدالت بوده و خواهد بود .

محمد کاظمی نسب افزود : در نظام مقدس جمهوری اسلامی و در ساختار حکومتی برآمده بر شرع اسلام ٬ دستگاه قضا جایگاه خاصی برای خودش قائل است و در واقع مبنای یکی از اصول اصلی دین ما هم عدل و عدالت است .

وی نقش دستگاه قضا را در توسعه پایدار یک کشور بسیار مهم و تعیین کننده دانست و خاطرنشان کرد : بسیاری از صاحب نظران در حوزه های مختلف توسعه پایدار به خصوص توسعه اقتصادی نتوانستند نقش دستگاه قضا و  ایجاد عدالت در حکومت را نادیده بگیرند و یکی از دلائل اصلی نرسیدن کشور های در حال توسعه به شاخص های توسعه ٬ نداشتن شاخص های توسعه قضائی خیلی خوب است .

بالاترین مقام اجرایی شهرستان بر توسعه دستگاه قضائی به عنوان یکی از پیش شرط های اساسی برای توسعه و رفاه در جامعه تاکید کرد و افزود : علی رغم همه بحث های درون ساختاری که در دستگاه قضا مثل دستگاه اجرایی قانون گذاری وجود دارد روز به روز شرایطی که بر دستگاه قضا حاکم است رو به بهبود است و مشکلاتی که وجود دارد را مرتغع خواهد کرد و این رسالت بزرگ دستگاه قضا در حوزه توسعه پایدار و توسعه اقتصادی برطرف خواهد شد و دستگاه قضا نقش فعالانه بر تغییر رفتارهای اجتماعی در کشوری مثل ایران دارد که ممکن است در دولت بد تصمیم گیری شود یا در اجرای تصمیمات بد عمل شود .

کاظمی نسب اظهار داشت : بخشی از رفتار های اجتماعی مردم ریشه در نوع تصمیمات و قانون گذاری های حاکمیت دارد و بخش دیگر که توسط افراد تبدیل به رفتار سوء اشتباه در بین مردم می شود . پدیده ربا به یک رفتار ثانویه و رفتار اجتماعی در مردم تبدیل شده است و نقش دستگاه قضا در اصلاح این رفتار ها و پدیده های سوء اجتماعی و تغییر رفتار اجتماعی موثر بوده است .

فرماندار ابرکوه ادامه داد : استواری و پایداری دستگاه قضا در برابر تغییر رفتارهای نامناسب به مناسب نقش بسیار تعیین کننده داشته است و در تغییر رفتارهای مردم و سامان دادن به وضعیت اقتصادی یقینا اتفاقات خیلی خوبی رغم خورده و با همراهی خوب مردم شهرستان ابرکوه که این قضیه را پذیرفتند به خصوص پدیده مبارزه با ربا در شهرستان که تجربه موفقی بود و انشاا... شاهد باشیم در نظام مقدس جمهوری اسلامی با پدیده ربا برخورد شود و موجی از امید به آینده نظام در بین مردم وجود آید.

در این مراسم از زحمات و تلاش های شبانه روزی محمدحسین ابراهیمی آهنگران تقدیر و تجلیل به عمل آمد و طی حکمی از سوی دادستان استان یزد، میثم رنجبر به سمت دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه منصوب شد.