در اقدامی ابتکاری

به گزارش خبرنگار مهر، عید سعید قربان عید عزیز مسلمانان است و در این روز علاوه بر زائران بیت الله الحرام که مکلف به قربانی کردن هستند، دیگر مسلمانان مستطیع جهان نیز تلاش می کنند که با ذبح یک قربانی به یاری نیازمندان

جامعه بشتابند.

ابتکاری نو در کشور برای گسترش فعالیت خیری در عید قربان

در این میان بسیاری از افراد نیز هستند که علیرغم علاقه به دادن قربانی با توجه به وسع مالی خود قادر به انجام این کار نیکو نیستند.

اما ابتکار جوانان ابرکوهی و برای نخستین بار در کشور از چندین سال پبش راهی را فرا روی تمام اقشار مختلف جامعه با هر میزان درآمد گشوده است که به ادای قربانی و یاری به نیازمندان بپردازند.

قربانی دو رأس گوسفند به صورت مشارکتی شروعی برای یک کار بزرگ

برای نخستین بار در سال 1385 و همزمان با ایام با سعادت عید سعید قربان، گروهی از خادمان مسجد امام حسین(ع) ابرکوه به منظور احیای سنت الهی قربانی کردن و برگزاری باشکوه مراسم این عید بزرگ با به اشتراک گذاردن کمکهای

نقدی ناچیز خود و قربانی کردن دو راس گوسفند، به نیازمندانی که غالباً در اطراف مسجد ساکن بودند، کمک کردند.

این حرکت زیبا، خالص و خدایی مانند شجره طیبه ای بود که به یاری خداوند و همت مردم و به خصوص جوانان هر سال باشکوهتر از سال قبل برگزار شد تا جایی که در سال گذشته با جمع آوری هدایایی به مبلغ بیش از 110 میلیون ریال از

مردم مومن، مهربان و نوع دوست ابرکوه، 25 راس گوسفند، سه راس گوساله و یک نفر شتر قربانی شد.

با اجرای این برنامه بیش از یک تن گوشت قربانی در سطح کلیه محلات شهر و برخی از روستاهای همجوار توزیع شد.

ستاد "احیای آیین ابراهیم" تشکیل شد

با توجه به گسترده شدن حجم فعالیتها و نیاز به برنامهریزی و هماهنگی بیشتر، در سال 1388مجموعه این فعالیتها در قالب ستاد "احیای آیین ابراهیم (ع)" ساماندهی شد.

این ستاد، در عین استقبال از هر نوع مساعدت افراد، نهادهای مردمی و یا دستگاههای دولتی، به هیچ محله، موسسه خصوصی و یا نهاد دولتی وابسته نیست و هدایای دریافتی از سوی این نهاد با همکاری و هماهنگی مساجد، هیئتهای

مذهبی و موسسات خیریه فعال در ابرکوه در بین تمامی محلات توزیع می شود و فعالیت تمامی خادمان آن کاملاً به صورت داوطلبانه و افتخاری است.

هشتمین سال فعالیت "ستاد احیاء آیین ابراهیم" در ابرکوه

مسئول ستاد آیین حضرت ابراهیم (ع) ابرکوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همزمان با عید قربان ستاد بزرگداشت آیین ابراهیم که در سال اول به همت جوانان مسجد مسجد امام حسین (ع) ابرکوه شکل گرفت و اکنون به یک فعالیت

شهرستانی تبدیل شده است و هشتمین سال فعالیت خود را با جمع آوری کمک های مردمی برای برگزاری بزرگترین قربانی استان یزد تدارک می بیند.

علی اکبر قیومی افزود: طی چند سال گذشته و با همکاری جوانان و خیران شهرستان، روز به روز شاهد گسترش حجم فعالیت های این ستاد در شهرستان بوده ایم که خود می تواند به عنوان یک الگو برای دیگران استفاده شود.

وی افزود: در سال گذشته شکوه این فعالیت با تهیه و تدارک هزار بسته گوشت برای اطعام نیازمندان به اوج رسید.

قیومی یادآور شد: این ستاد در سال نخست فعالیت خود با ذبح چند گوسفند کار خود را آغاز کرد و سال گذشته شاهد ذبح 26 گوسفند، سه گوساله و یک شتر بودیم.

قیومی افزود: در سال گذشته به همراه گوشت تهیه شده مقداری از اقلام غذایی شامل برنج، روغن و ماکارونی نیز بین نیازمندان توزیع شد.

وی با بیان این که در برنامه سال پیش بیش از 100 نفر مشارکت داشته اند، از مردم خواست که با واریز کمک های خود در این امر خیر سهیم شوند.

فعالیت ستاد تنها به عید قربان خلاصه نمی شود

اما فعالیت این ستاد تنها به روز عید قربان خلاصه نشد و فعالان این برنامه به فعالیت خود در طول سال برای یاری رساندن به نیازمندان ادامه دادند.

نمونه این فعالیت ها را می توان به تهیه و توزیع بیش از 400 کیلوگرم گوشت مرغ اشاره کرد که در سالروز تولد مولای متقیان، حضرت امیرالمومنین علی (ع) توزیع شد.

یاری رسان نیازمندان باشیم/ اعلام شماره حساب های کمک رسانی

ستاد آیین ابراهیم با صدور اطلاعیه خیرین کشور را به مشارکت در برنامه های خود فراخواند.

در این فراخوان از مردم خواسته شده است که با واریز کمک های خود به حساب شماره 0104323356007 سیبا بانک ملی (شماره کارت: 6031991319252254) و یا شماره حساب 222 در صندوق قرض الحسنه تکایای درب قلعه، نبادان و گلکاران ابرکوه از این فرصت مناسب و مغتنم به منظور نیکوکاری و مهرورزی استفاده کنند و با کمکهای خود ما یاری رسان اهداف این ستاد باشند.

همکاران ستاد "احیای آیین ابراهیم"

در این اطلاعیه همکاران "ستاد احیای آیین ابراهیم" نیز معرفی شده اند.

این ستاد مسجد امام حسین (ع) و دیگر مساجد محله درب قلعه، تکایای دروازه میدان، نبادان، گلکاران و درب قلعه، مؤسسه خیریه سیدالشهدا (ع) و قمربنی هاشم (ع) و کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابرکوه را به عنوان همکاران خود معرفی کرده است.

این ستاد همچنین شماره تلفن 03526826200 را برای پاسخگویی به سئوالات خیرین اعلام کرده است.