به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ آیین تکریم و معارفه مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با حضور عباس حاجی حسینی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، محمد حسین امامی فرماندار ابرکوه، حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه، و جمعی از مدیران و مسئولین شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد و از خدمات و تلاش های مهدی غیب الهی مدیر سابق جهادکشاورزی ابرکوه قدردانی و علی محمد هوشمند به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی گردید .

فرماندار ابرکوه در آیین تکریم و معارفه مدیران جهاد کشاورزی شهرستان گفت: یکی از نیازهای شهرستان در بخش جهاد کشاورزی که اشتغال‌زایی و توسعه را در پی خواهد داشت، افزایش پرورش دام سنگین (گاه) حداقل تا 10 هزار رأس است.

محمدحسین امامی افزود: با توجه به وجود واحدهای تولیدی لبنی و احداث یک واحد جدید که ظرفیت روزانه 300 تن شیر را دارد، درخواست می‌شود سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه اقدام و سرمایه‌گذاران را همراهی و حمایت کند تا بتوانیم در همین شهرستان پاسخگوی شیر مورد نیاز کلیه واحدهای لبنیاتی باشیم.

امامی همچنین به وضعیت نا مناسب شهرستان از نظر کشت گلخانه‌ای اشاره کرد و تصریح کرد: در این راستا نیاز است که برنامه‌ریزی‌های دقیق جهت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و حمایت از سرمایه‌گذاران صورت گیرد.

در ادامه حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی سازمان جهاد کشاورزی را یک نهاد ارزشی خواند و گفت: این نهاد در پرتو مجاهدت رسمیت پیدا کرده و پیش از آنکه جایگاه اداری داشته باشد، جایگاهی انقلابی و مکتبی دارد که می‌توان از آن به عنوان یک مولود انقلاب یاد کرد. بر این اساس مسئولیت در جهاد کشاورزی یک مسئولیتی حساس و جدی است.

امام‌جمعه ابرکوه، اذعان کرد: اگر مسئولین در جهاد کوچک‌ترین قصور و کاستی در انجام وظایف خود داشته باشند، ثمره تلخ این کوتاهی به نوعی آسیب‌رسانی به انقلاب است و اگر این نهاد پرتلاش و کوشا باشد ثمره شیرین آن دلگرمی بخشیدن به نیروهای انقلاب و رونق بخشیدن به اهداف نظام اسلامی در بخش‌های مختلف اقتصادی است.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به مطالبات فراوان کشاورزان و دامداران در حوزه‌های مختلف، اذعان کرد: وقتی شرایط اقتصادی، اجتماعی و موقعیت نامطلوب ناشی از شرایط تحریمی کشور را در نظر می‌گیریم می‌بینیم همین مقدار اقدامات صورت گرفته در جهاد هم قابل‌تحسین است. لذا جامعه هدف جهاد کشاورزی باید دلگرم بوده و نسبت به شرایط سخت اعتبارات مالی و تأمین هزینه‌های جاری در کشور و جهاد توجیه شوند تا تصور نکنند جهاد نمی‌خواهد به آنان رسیدگی کند.

گفتنی است در خاتمه این جلسه از تلاش‌های مهدی غیب اللهی مدیر سابق جهاد تقدیر و علی‌محمد هوشمند به عنوان سرپرست جدید این مجموعه معرفی شد.