به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، صبح امروز اولین جلسه ستاد انتخابات استان به منظور بررسی و ارزیابی وضعیت و میزان آمادگی فرمانداریها و بخشداریها جهت برگزاری انتخابات ، با حضور سیدمهدی طلایی مقدم مدیر کل دفتر سیاسی ، انتخابات و تقسیمات کشوری و دبیر ستاد انتخابات ،مصطفی سالاری مدیر کل امنیتی،غلامرضا رحیمی مشاور حقوقی ،حبیب فتاحی حراست استانداری،مکرمی مدیر کل ثبت احوال استان،علی صالحی مدیر کل روابط عمومی ،محمدجواد رامشک مدیر کل بازرسی ،محمدحسین زارع مدیر کل فناوری، محمدباقر سورمیلی معاون مدیر کل سیاسی، سلطانی کارشناس حوزه سیاسی ،محمدعلی اکرمی بخشدار بهمن و اعضاء ستاد انتخابات بخشداری بهمن در محل بخشداری تشکیل شد .     

مدیر کل دفتر سیاسی ، انتخابات و تقسیمات کشوری و دبیر ستاد انتخابات استان گفت : آنچه که مهم است و مورد تاکید استاندار و ستاد انتخابات کشور و اعضاء ستاد استان می باشد ، سلامت انتخابات است .       

سیدمهدی طلایی مقدم افزود : رای مردم یک امانت است و ما باید با هر دیدگاه و هر تفکری که داریم این امانت داری را به نحو احسنت  و با هر نتیجه ای به سرانجام برسانیم .          

وی تصریح کرد : حساسیت های کشور در موضوعات مختلف در سالهای اخیر بیشتر شده و  در انتخابات هم به همین منوال است و ده برابر بیشتر از دوره های قبل است پس سعی شود این انتخابات با دقت فراوان و بیشتر برگزار شود .     

طلایی مقدم اضافه کرد : مسائل و مشکلاتی که مرتبط با انتخابات می باشد را با همفکری و اولویت بندی برطرف نموده و پیش بینی های لازم دیده شود .

بخشدار بهمن هم ضمن معرفی اجمالی بخش بهمن گفت : در بخش بهمن 17 صندوق پیش بینی شده که از این تعداد ١۴ صندوق ثابت و ٣ صندوق سیار می باشد .

محمدعلی اکرمی افزود : این حوزه با کمبود امکانات و نیازهایی از قبیل تامین خودرو ، تعویض باتری دستگاه UPS ، مشکل آنتن دهی همراه اول در برخی نقاط روستاها و دیگر تجهیزات انتخاباتی روبرو ست که لازم است پیگیری و برطرف شود .           

در ادامه  مشاور حقوقی ستاد انتخابات نیز گفت : کمیته حقوقی انتخابات با 5 نفر اعضاء با شرح وظایف مشخص شکل گرفته است .

 رحیمی افزود : مواردی که جهت برگزاری بهتر انتخابات لازم است ، تسلط کامل با شرایط انتخابات برای کلیه برگزارکنندگان انتخابات ، رعایت تمامی قوانین و مستند سازی انتخابات از اول تا آخر می باشد .    

مدیرکل امنیتی با اشاره به اهمیت برقراری امنیت انتخابات گفت : یکی از برنامه های دشمن ضربه زدن به انتخابات است و باید به طور ویژه به این نکته توجه شود و با تشکیل ستاد امنیت مسائل بررسی شود و  با مدیریت از اختلافات احتمالی جلوگیری شود .

مصطفی سالاری افزود : در سطح بخش موارد و تجربه های گذشته استفاده و ایرادات و اشکالات مطرح شود و ضمن تنظیم طرح امنیت ، سعی کنید از بیشترین توان بخش استفاده شود .

مدیر کل ثبت احوال استان هم از احراز هویت الکترونیکی رای دهندگان خبر داد و گفت: تمهیدات لازم جهت اطلاع رسانی در این زمینه انجام شده است .