به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، با حضور "محمد کاظمی نسب" فرماندار ابرکوه ، "حجت الاسلام رحمت زاده "رئیس دادگستری ،بخشداران بهمن و مرکزی ،معاونین فرماندار و جمعی از مسئولین در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی با موضوع پیشگیری از بیماری های تب کریمه کنگو در محل فرمانداری ابرکوه برگزار شد.

فرماندار ابرکوه در خصوص آگاه سازی و آموزش روستاییان و دامداران و اطلاع رسانی با استفاده از ظرفیت تکایا و مساجد و اداره تبلیغات تاکید نمود و گفت :  استفاده از پیش سرد برای گوشت‌های مصرفی و سم‌پاشی کردن مکان‌هایی که احتمال آلوده بودن آن وجود دارد می تواند راه حل مناسبی برای پیشگیری و مقابله با بیماری تب کریمه کنگو باشد .

محمد کاظمی نسب افزود : تا قبل از احداث کشتارگاه در بخش بهمن و با توجه به‌ضرورت و اهمیت موضوع کشتار بهداشتی ، اعضاء جلسه ظرف مدت پنج روز اقدامات لازم برای انتقال دام های بخش بهمن به کشتارگاه ابرکوه، اختصاص یک خودرو یخچال دار به این امر و انجام کشتار بهداشتی و قانونی اقدام نمایند .

وی به خودداری از ذبح دام در خارج از کشتارگاه های تحت نظارت دامپزشکی و خرید گوشت از اماکن غیربهداشتی و غیرمجاز تأکید کرد و اظهار داشت : پس از فراهم شدن مقدمات و زیرساخت‌های موردنیاز ، به 7 قصابی موجود در بخش بهمن و کلیه مراکزی که کشتار انجام می‌دهند اطلاع‌رسانی شود تا اگر از روز شنبه چهارم خردادماه، گوشت بدون برچسب شبکه بهداشت توسط آنان توزیع شود، مقامات قضایی وارد عمل شده و با آنان برخورد خواهند کرد . این موضوع ارتباط مستقیم با سلامت مردم داشته و به هیچ وجه قابل مسامحه‌کاری و مماشات نیست.

عبدالحسین اکرمی رئیس شبکه بهداشت و درمان هم با اشاره به عامل بیماری و راههای انتقال، علایم و نشانه های بیماری در انسان و دام ، اظهار کرد: اگر اقدامات پیشگیرانه جهت مقابله با این بیماری از جمله قرار دادن لاشه کشتار دام ها در پیش سرد انجام نشود ، ممکن است این بیماری به انسان منتقل شود . همچنین رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه نیز راههای پیشگیری از این بیماری را ممنوع کردن کشتارهای غیر مجاز در کل شهرستان و نگهداری لاشه‌های ناشی از کشتار قانونی به مدت 24 ساعت در پیش سرد دانست .