هشدار فرماندار ابرکوه پیرامون سرما و یخبندان هفته آینده/ دمای ۹ درجه زیر صفر

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه، زارع‌زاده فرماندار در جلسه مدیریت بحران اضطراری شهرستان که صبح امروز در محل فرمانداری برگزار شد، ضمن هشدار در خصوص وضعیت جوی گفت:

باتوجه به بارندگی امروز که از ساعتی پیش آغاز شده و پیش‌بینی هواشناسی وضعیت هشدار نارنجی را برای ابرکوه و شهرستان‌های جنوب استان یزد اعلام کرده است.

این میزان بارش که حدوداً ۱۷ میلیمتر و بیشتر برای این شهرستان پیش‌بینی شده است، تا حوالی ظهر فردا ادامه خواهد داشت.

احتمال تغییر نوع بارش در صبح فردا از باران به برف، مه گرفتگی و یخبندان به ویژه در جاده‌ها هست، که از شهروندان گرامی درخواست می‌شود از سفرهای غیرضروری جداً خودداری کنند و در صورت ضرورت، زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

طبق پیش‌بینی انجام شده پس از این بارش، در هفته آینده ریزش هوای سرد و کاهش دما تا منفی ۹ درجه وجود دارد؛ لذا شهروندان باید با رعایت نکات ایمنی و مدیریت گاز، آمادگی مقابله با سرمای شدید را داشته باشند.

بخش‌های حساس مثل کشاورزی، صنایع، کارخانجات، دامداران، گلخانه‌ها و... که بیشتر در معرض خطر سرمازدگی و یخبندان هستند، تمهیدات لازم را در صورت قطع گاز (حتی احتمال یک درصد) داشته باشند تا متحمل خسارت‌های جبران ناپذیر نشوند.

هم بارش امروز و فردا و هم سرما و یخبندان هفته آینده می‌تواند مشکل‌ساز باشد به طوری که ممکن است کاهش دما به زیر صفر درجه باعث بروز افت فشار گاز و احتمال قطعی گاز در برخی مناطق شهرستان گردد.

لذا از هم اکنون با مدیریت صحیح و به‌موقع، کنترل و مصرف بهینه سوخت، می‌توانیم با سرما مقابله کرده و به سلامت از بحران عبور کنیم.