مشکل آب و افت فشار آن حل خواهد شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه، زارع‌زاده فرماندار در حاشیه جلسه هماهنگی قرارگاه آبرسانی امام حسن مجتبی(ع) شهرستان گفت:

این جلسه با محوریت سپاه پاسداران و با حضور سردار زارع کمالی فرمانده سپاه الغدیر یزد و مدیر کل آب و فاضلاب استان برگزار شد.

این طرح که عمدتاً برای رفع مشکلات آبی ۱۲ روستای بخش بهمن، شهر مهردشت و ۴ روستای بخش مرکزی برنامه‌ریزی شده است، اُفت فشار آب این مناطق حل شده و آب با کیفیت بالاتری به دست اهالی خواهد رسید.

در جریان روند این طرح حدود ۳۰ کیلومتر خط انتقال آب، همراه با سه مخزن آب احداث می‌شود.

یکی از مشکلات اصلی شبکه آبرسانی شهرستان، هدررفت حجم زیادی آب به علت فرسودگی شبکه شهری و روستایی است که با عملیاتی شدن طرح مذکور، این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

به لحاظ استقرار تجهیزات مدرن و به‌روز حفاری در منطقه پیش‌بینی می‌شود پیشرفت فیزیکی این طرح از چند ماهه برای طول خط ۱۲ کیلومتر به یک یا دو هفته تسریع شود و با توجه به مدت زمان دیگر مراحل پروژه امیدواریم فاز اصلی آن تا قبل از خردادماه انجام شود.

این پروژه در حالت عادی ۴۴ میلیارد تومان هزینه دارد، ولی با شیوه‌ای که مجموعه بسیج سازندگی استان در کنار مشارکت و همکاری مردم و دستگاه‌های شهرستان، ارائه می‌کند با هزینه کمتری ان شاءالله اجرا خواهد شد.

هزینه‌های برآورد شده شامل مصالح، حفاری، اصلاح ۵ کیلومتر شبکه فرسوده مهردشت، لوله‌ها، طراحی اتصالات و... می‌باشد که با هماهنگی و برنامه‌ریزی دستگاه‌های مربوطه استانی و شهرستانی تأمین خواهد شد.