به گزارش روابط عمومي فرمانداري ابركوه، دومین جلسه شورای اداری شهرستان در سال 95 با حضور محمدرضا صباغیان نماینده منتخب بزرگترین حوزه انتخابی کشور، حمیدرضا نصیرزاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، فرماندار، ائمه جمعه شهرستان و سایر مسئولین در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

سید نبی رسولی فرماندار ابرکوه در ابتدای جلسه ضمن اشاره به سالروز آزادی خرمشهر، اظهار کرد: واژه مقاومت تنها مختص 8 سال دفاع مقدس نیست، بلکه امروز نیز در عرصه های مختلف، در برابر زیاده خواهی ها و دسیسه های شیطانی دشمنان و همچنین تحقق شعار سال باید مقاومت پیشه کنیم.

رسولی تصریح کرد: شعار سال به معنای بستن درب های تعامل به روی کشورهای جهان نیست، بلکه نقشه راه برای پیشرفت است. در این راستا اصل مدیریت و برنامه ریزی مهمترین ساختار در تحقق اقتصاد مقاومتی است؛ لذا مدیران باید شاخص ها را در دستگاه های تحت مدیریت خود شناسایی، معرفی و در اختیار مسئولین مربوطه قرار دهند.

وی افزود: انتظار می رود مدیران به عنوان الگوهای جامعه، ساده زیستی و قناعت را پیشه خود قرار دهند، از رانت خواری جلوگیری کرده و نظارت صحیح و سالم داشته باشند، فضایی ایجاد کنند تا مردم خود را مولد اقتصاد بدانند، عقلانیت اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده و نارسایی ها را بررسی کنند، در رابطه با مشکلات شهرستان به موقع نظرسنجی انجام دهند و در نهایت مهم ترین مولفه پیشرفت را که همان خودباوری است، تقویت کنند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه بیان کرد: حضور معنادار نماینده منتخب مردم در بدو شروع به کار مجلس شورای اسلامی در این جلسه برای ما نوید بخش است و باید به ایشان بگوییم که شهرستان ابرکوه را درجهت برنامه ریزی برای پیشرفت، کاملا یکپارچه، منسجم و در دست خوش بدانید و مسئولین را در جهت برنامه های رشد و تعالی، کمر بسته و همراه خود احساس کنید.

حسینی ضمن بیان اینکه یکی از مهم ترین معضلات مردم ابرکوه مشکل کم آبی است، خاطرنشان کرد: ما در بخش مدیریت و مهار بهره برداری بی رویه از منابع آبی در محدوده استان یزد قادر به دفاع از حقوق خود هستیم، اما مشکل ما همسایه بالا دستی یعنی شهرستان های آباده و اقلید است.

وی ادامه داد: چاه های غیر مجاز زیادی در این دو شهرستان مذکور وجود دارد که از سوی استان فارس هیچ گونه نظارتی بر آن نیست و در نتیجه آثار کم آبی و بی آبی متوجه شهرستان ابرکوه می شود.

امام جمعه ابرکوه تأکید کرد: از نماینده جدید درخواست داریم تا با مسئولین ارشد استان فارس در این رابطه جلسه ای ترتیب داده تا این معضل از ناحیه آنان نیز برطرف شود.

نماینده منتخب بزرگترین حوزه انتخابیه کشور در دهمین مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری و در جمع مدیران دستگاه های جرایی شهرستان، انتخابات را از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی عنوان کرده و از حضور مردم در هر دو مرحله انتخابات قدردانی کرد.

محمد رضا صباغیان در ادامه ابراز کرد: می توان گفت حوزه انتخابیه ابرکوه، بهاباد، بافق، خاتم و مهریز بسیار وسیع و شاید یکی از محروم ترین حوزه ها است؛ بنابراین مسئولیت نماینده بسیار سنگین است که اگر خوب عمل کند برای مردم راهگشا خواهد بود در غیر اینصورت طبیعتاً آثار زیانباری به بار خواهد آورد.

صباغیان ضمن بیان اینکه بدون وحدت و همراهی پیشرفت میسّر نمی شود، گفت: من دست نیاز به سمت شما مدیران دراز می کنم و تقاضا دارم با ارائه دیدگاه ها و بیان نظرات خود، به پیشرفت و آبادانی شهرستان کمک کنند. مسلماً اگر اختلاف داشته باشیم ضعیف شده و در برابر مردم شرمنده می شویم.

وی افزود: متأسفانه برخی کاندیداها در زمان انتخابات وعده هایی می دهند که انجام آن در حیطه وظایفشان نبوده و اصلاً توانایی انجام آن را ندارند، در صورتی که وظیفه نماینده قانونگذاری در مجلس و نظارت بر آن است.

وی تأکید کرد: مردم باید بدانند که مشکلاتشان را از طریق مسئولین مربوطه در دستگاه های اجرایی پیگیری کنند. اما آنچه مسلّم است همکاری میان مردم، مسئولین و نماینده است که می تواند موثر واقع شود.

حمیدرضا نصیرزاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در جمع مدیران دستگاه های اجرایی به تبیین مفاهیم اقتصاد مقاومتی و برنامه ریزی های انجام شده در راستای تحقق شعار سال پرداخت.

نصیر زاده اظهار کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب عنوان اقتصاد مقاومتی را برای شعار سال انتخاب می کنند، باید دانست که این شعار فقط مختص یک سال و کوتاه مدت نیست، بلکه میان مدت و بلند مدت بوده و الگویی برای تمامی دوران می باشد. لذا باید اهداف و برنامه ها طوری تنظیم شود که دولت های بعدی نیز بتوانند حول همان محور برای توسعه اقتصاد تلاش کنند.

وی در پايان يادآور شد:  اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی و موازی نیست و الگویی برای رسیدن به توسعه است. اقتصاد مقاومتی نمی گوید که همیشه کم مصرف کنید، بلکه باید درست مصرف کرد و گاهی نیز برای ایجاد تقاضای موثر و خروج از رکود بیشتر هم مصرف کرد.