تشکیل جلسه برنامه ریزی راه اندازی بازارچه دائمی مشاغل خانگی

جلسه برنامه ریزی به منظور راه اندازی بازارچه دائمی مشاغل خرد و خانگی با حضور معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی و سایر دستگاههای متولی اشتغال و صادر کننده مجوز مشاغل خانگی در محل فرمانداری برگزار شد.

در این نشست زارع زاده معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار هرگونه اقدام علمی و عملی و به صورت زیرساختی در راستای بهبود وضعیت اشتغال بانوان را منجر به رسیدن به نتایج مثبتی جهت تقویت بنیان خانواده‌ها دانست و بیان کرد با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های شهرستان، محصولات قابل توجهی توسط بانوان در حوزه های مختلف از جمله صنایع‌دستی، کیف‌دوزی، چرم‌دوزی، خیاطی، کشت زعفران و صنایع تبدیلی تکمیلی کشاورزی شامل ترشیجات و شوریجات و ...  تولید میشود که لازم است جهت عرضه محصولاتشان مکان مناسبی در نظر گرفته شود.  در این بازارچه بانوان کارآفرین می‌توانند با فروش محصولات خود، سرمایه جهت توسعه کسب و کار و ایجاد کارآفرینی داشته باشند.

وی ادامه داد در سطح شهرستان بعضا نمایشگاه های فروش محصولات خرد و خانگی  به صورت موقت توسط دستگاههای مختلف برپا شده که با استقبال فعالان این حوزه و عموم بازدیدکنندگان همراه بوده است لذا با توجه به ظرفیت قانونی موجود، تأمین مکان دائمی و همیشگی برای عرضه محصولات خانگی در حوزه وظایف شهرداری‌ها می‌باشد که لازم است تمهیدات لازم توسط شهرداری‌ها فراهم شده و دستگاههای اجرایی هم همکاری لازم را داشته باشند.