برگزاری جلسه شورای اشتغال و کار آفرینی شهرستان ابرکوه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه، جلسه شورای اشتغال و کار آفرینی شهرستان به ریاست فرماندار و با حضور کلیه دستگاههای اجرایی عضو و همچنین بانک های عامل در محل فرمانداری برگزار گردید.

در این جلسه عملکرد بانک های عامل در خصوص میزان پرداختی تسهیلات اشتغال زا معرفی شده از سوی دستگاه های اجرایی مختلف از جمله تسهیلات مشاغل خانگی، کمیته امداد و بهزیستی بررسی و بر تلاش و هماهنگی بیشتر بین دستگاهی و بانک ها به منظور جذب حداکثری تسهیلات تاکید شد.

ثبت اطلاعات شاغلین در سامانه رصد، نظارت بر طرح های قابل بررسی، راه اندازی بازارچه دائمی مشاغل خرد و خانگی و همچنین طرح مشوق بیمه ای کارفرمایان از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح و در خصوص آنها تصمیم گیری شد.

لازم به ذکر است بر اساس دستورالعمل اجرایی طرح مشوق بیمه‌ای، کارفرمایان کلیه کارگاههای اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی که نسبت به به کارگماری نیروی کار جدید از میان فارغ التحصیلان دانشگاهی دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر اقدام نمایند وجه حق بیمه سهم کارفرما به علاوه سه درصد سهم بیمه بیکاری (جمعاً به میزان 23 درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای عالی کار) مربوط به نیروی کار جدید جذب شده حداکثر تا دوسال، ماهانه از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به حساب کارفرما واریز می شود.