به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه " دکتر محمدحسین ریاحی در حاشیه بازدید از سه واحد تولیدی فراورده‌ای لبنی در حال تولید و ساخت و همچنین بسته‌بندی صنایع غذایی و دهکده توریستی قلعه تیرجرد در حال  مرمت و بازسازی  ابرکوه افزود: این میزان وام به متقاضیان در حوزه ۳۸۰ رشته مشاغل خانگی  که دارای مجوز هستند پرداخت‌شده است.

وی بابیان اینکه این مشاغل خانگی می‌تواند از فضای منزل هم استفاده کن افزود: مشاغل خانگی ظرفیت‌های خوبی را در حوزه اشتغال برای جوانان و فارغ‌التحصیلان فراهم می‌کند.

وی افزود: با رویکرد دولت در حوزه اشتغال ، چهار هزار ۷۰۰ نفر شغل جدید در استان با برنامه‌ریزی‌های که انجام ‌شده است در دستور کار است.

ریاحی همچنین  گفت: در تسهیلات پایدار روستایی ۱۱۵٫۸ میلیارد تومان به متقاضیان جویای کار در مناطق روستایی و عشایری استان امسال پرداخت‌شده است. 

دبیر کارگروه اشتغال استان یزد ، تصریح کرد: در اشتغال فراگیر ، برای اجرای ۳۹ طرح ۳۱۵میلیارد ریال پرداخت ‌شده است که در این زمینه ۱۴۰نفر هم در اولویت دریافت وام هستند.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  یزد به ‌اتفاق امام‌جمعه ابرکوه وجمعی از مدیران و مسئولان از روند تولید فراورده‌ای لبنی شیکا و همچنین تولید ماشین‌آلات بسته‌بندی مواد غذایی کوشش کاران و واحد تولیدی در دست‌ ساخت فراوری لبنی داریون لبن که با ظرفیت ۲۰۰ تن دریافت شیر در روز با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست‌ ساخت است بازدید کرد.

دکتر محمدحسین ریاحی با قدردانی از حجت احمدی مدیر موفق و نمونه  این سه واحد تولیدی تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی و محرومیت این شهرستان این مدیر و کار آفرین موفق ، با تلاش خود در حوزه اشتغال وتولید یک کار جهادی در عرصه اقتصادی ایفا می کند.

این کارآفرین نمونه در بازدید مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  یزد و جمعی از مسئولان از این واحدهای تولیدی گفت: شرکت تولید و توزیع فرآورده‌های لبنی شیکا از سوی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به‌عنوان واحد نمونه صنایع مواد غذایی معرفی شد .

حجت احمدی افزود: این شرکت که یکی از بزرگترین تولیدکننده محصولات لبنی استان یزد به شمار می‌رود در سال ۱۳۹۶ هم به‌عنوان تنها  واحد تولیدی لبنیات استان موفق به دریافت تندیس غذای ایمن و سلامت از دست وزیر بهداشت درمان شده است .

این فعال عرصه تولید تصریح کرد: شرکت فراورده لبنی شیکا همچنین برای چهارمین سال پیاپی به‌عنوان واحد برتر  صنایع غذایی و بهداشتی استان یزد معرفی‌شده است .

وی بابیان اینکه با مجموعه مدیریتی شرکت در بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی تلاش می‌کنیم ، خاطرنشان کرد: از سوی سازمان استاندار ، محصولات این شرکت باکیفیت و در حد استاندار بالا اعلام کردند.

احمدی همچنین خاطرنشان کرد: شرکت تولیدی شیکا سال گذشته در بین یکی از چهل شرکت برتر صنایع غذائی کشور بود که در نمایشگاه قطر شرکت کرد و مورد استقبال تولیدکنندگان قرار گرفت.

وی همچنین به‌عنوان مدیر تولیدکننده ماشین‌آلات بسته‌بندی مواد غذایی، دارویی و شیمیایی کوشش کاران شهرستان ابرکوه گفت: ۸۵ درصد کارخانجات  بسته‌بندی صنایع غذایی درسطح کشور در این واحد تولیدی ساخته و تأمین می‌شود.

وی بابیان اینکه سالیانه افزون بر ۷۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات بسته‌بندی مواد غذائی تولید می‌شود ،  خاطرنشان کرد: دستگاه های تولیدی این شرکت علاوه بر داخل کشور به کشورهای حوزه خلیج‌فارس ، آسیای میانه و کانادا  ، افغانستان ، اردن، و تاجیکستان صادر می‌شود.

احمدی بیان کرد : برای تأمین بخشی از نیاز لبنی کشور ، شرکت یاد شده باهدف تولید محصولات متنوع لبنی با کیفیت بالا توسط جدیدترین ماشین‌آلات و دانش فنی فعالیت دارم. 

این کارآفرین موفق خاطرنشان کرد: درمجموع در ۲ واحد فعال تولیدی یاد شده زمینه اشتغال افزون بر ۱۰۰ نفر مستقیم و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم  را فراهم ‌شده است . 

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان ابرکوه در حوزه دامداری یک واحد تولیدی جدید فراوری لبنی  با ظرفیت ۲۰۰ تن شیر در روز با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست‌ساخت دارم.

احمدی خاطرنشان کرد: با ۱۴۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای ساخت این واحد لبنی ، در زمان بهره‌برداری کارخانه زمینه اشتغال مستقیم ۱۳۰ نفر و غیرمستقیم تا ۵۰۰ تن فراهم خواهد شد.