به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ جلسه مشکلات و نحوه اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر های ابرکوه و مهردشت و همچنین دیگر موارد حوزه مسکن شهرستان به ریاست محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه و با حضور معاون عمرانی فرماندار، بخشدار بهمن و جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ابرکوه با تاکید بر اینکه قبل از شروع و انجام هرگونه عملیات اجرایی در سایت مشخص شده محل طرح اقدام ملی مسکن شهر ابرکوه، گفت: مسیل و محل عبور آبهایی که وارد این سایت می شوند و همچنین قنات هایی که در این سایت وجود دارند مورد برسی قرار گیرد.

کاظمی نسب افزود: سایت اعلام شده برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن شهر مهردشت باتوجه به محل قرار گیری زمین مورد نظر در مسیر سیل بسیار خطرناک بوده و باید محل و مکان جدید برای این طرح مشخص شود.

 وی در خصوص نحوه ساخت و سازهای غیر فنی در حال اجرا در سطح شهرستان گفت: شهرداری ها نسبت به اجرای دقیق مصوبات شورای مسکن و راه کار تعیین شده در خصوص ارائه پروانه ساختمانی برای ساختمان های فاقد سند مالکیت طبق دستورالعمل های بیان شده اقدام لازم را بعمل آورند.

فرماندار اظهار داشت: نظام مهندسی ساختمان شهرستان موظف است جهت نظارت هر چه بیشتر و جلوگیری از تخلفات در حال ساخت مالکین نظارت و دقت بیشتری اعمال کنند و همچنین با مهندسین ناظر متخلف در امر نظارت ساختمان برخورد انتظامی طبق آیین نامه های نظام مهندسی اعمال خواهد گردید.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به زیاد بودن متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در شهر ابرکوه و همچنین مهاجر پذیر شدن این شهر در راستای توسعه و پیشرفت، تمهیدات و پیش بینی های لازم توسط اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تامین زمین و مسکن اقشار کم درآمد انجام شود.