رئیس هلال احمر ابرکوه در حاشیه برنامه های کاروان نیکوکاری به خبرنگار ما اظهار داشت: در دهه محرم امسال طرح کاروان نیکوکاری بواسطه نزدیکی به اهداف قیام امام حسین(ع) و به منظور گرامیداشت عینی مبانی، مفاهیم و ارزش های انسانی متجلی در واقعه عاشورا، با عنوان جهاد محرم به حرکت در آمد.

خلیل اکرمی افزود:این حرکت با الهام گیری از سیره و تعالیم نجات بخش امام حسین(ع) و با هدف یاری رساندن به افراد محروم و اقشار آسیب پذیر جامعه و با همکاری و مشارکت کانون های دانشجوئی،جوانان، کانون روستائی، بخشداری بخش بهمن،شبکه بهداشت و درمان،کانون بسیج مهندسین،بهزیستی،شورای اسلامی و دهیاری روستای اسدآباد اسفندآباد در دستور کار هلال احمر قرار گرفت.

وی افزود: این طرح با عنایت به رویکرد جدید طرح های نیکوکاری به اجراء در می آید.

به گزارش مهر افتتاحیه این مراسم در مدرسه ابتدائی شهید دستغیب بود و در این روز برنامه های مختلفی در سطح روستا به اجراء در آمد.

ویزیت رایگان بیماران در محل خانه بهداشت روستا،آموزش کمک های اولیه به دانش آموزان ابتدائی،اهداء بسته های بهداشتی به دانش آموزان،زیبا سازی محیط مدرسه شهید دستغیب با نقاشی،افتتاح کانون روستائی و پایگاه داوطلبی جمعیت هلال احمر از جمله برنامه هائی بود که به اجراء در آمد.

همچنین در این روز از دو خانواده شهید روستا بازدید شد و به 3 خانواده معلول نیز سرکشی و هدایائی به آنان اعطاء شد.

برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و روان ویژه بانوان،آموزش زوج های جوان، آموزش کمک های اولیه عموم و توزیع بسته های حمایتی مورد نیاز خانواده های محروم نیز از دیگر برنامه ها بود.

شروع نقشه برداری و تهیه طرح خیابان مهدیه –بهشت زهرای روستا نیز با هدف کمک به عمران و آبادانی این روستا نیز از دیگر اقدامات مهندسان همراه این کاروان بود.

روستای اسدآباد اسفندآباد واقع در بخش بهمن از روستاهای محروم شهرستان ابرکوه می باشد.

از لحاظ جمعيتي اين روستا شامل 215 خانوار و بیش از800 نفر جمعیت مي باشد و عمده شغل اهالی این روستا زراعت،دامداری و باغبانی می باشد که با توجه به خشکسالی های متمادی چند سال اخیر ،آسیب های بسیاری متوجه بهره برداران کشاورزی این منطقه شده است.

 

منبع:یزد فردا