به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ٬ با حضور مجمدحسین ریاحی مدیر کل تعاون ٬ کار و رفاه اجتماعی ٬ فریبا آیت الهی معاون اشتغال اداره تعاون ٬ مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان ٬ حجت الاسلام حسینی امام جمعه ٬ محمدکاظمی نسب فرماندار ابرکوه ٬ علی اکبر اسحاقی معاون سیاسی فرماندار ٬ محمدعلی اکرمی بخشدار بهمن ٬ دیگر مسئولین و کارآفرینان شهرستان ٬ اولین جشنواره تجلیل از کارآفرینان نمونه ابرکوه در تالار فرهنگیان ابرکوه برگزار شد .

فرماندار ابرکوه در این جشنواره گفت :شما عزیزانی که این جشنواره بنام شماست شاهدم که همه شما از شرایط سخت اقتصادی یکسال گذشته گذر کردید و با همت بالای خود تسلیم این شرایط سخت نشدید و ارزش افزوده و تولید ثروت را در دستور کار خود قرار دادید .

محمد کاظمی نسب افزود : برنامه آمایش سرزمین به زودی در ابرکوه به بهره برداری خواهد رسید و‌چراغ و راهنمای کار ما خواهد بود .

وی اظهار داشت : توجه به صنعت پاک و سبز گردشگری فرصتهای گرانبهایی را جهت توسعه ابرکوه فراهم خواهد کرد .

فرماندار ابرکوه با اشاره به ایجاد فرصتهای شغلی در ابرکوه گفت : توسعه بوم گردی ها و گردشگری ها به عنوان اولین فرصت در دستور کار بوده و امکان اقامت بیش از ۴۰۰ نفر شبانه در ابرکوه وجود دارد و بیش از ۲۰ هزار گردشگر در طول سال در ابرکوه اقامت دارند که باعث شده گردشگری شتاب بیشتری داشته باشد و حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور خود نشان از توسعه گردشگری این شهر است .

کاظمی نسب دومین فرصت را توسعه کشت های نوین و پرورش دام بیان کرد و اضافه کرد : بیش از ۵۰ هکتار پروانه گلخانه در سال ۹۷ صادر شده که انشاا... شاهد به اجرا در آمدن آن خواهیم بود و با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی که یکی از برنامه های اصلی ابرکوه بوده ٬ سالانه بیش از ۱۸ هزار تن تولید شیر در ابرکوه تولید داریم .

وی سومین فرصت شغلی ابرکوه را تولید صنایع سبز و‌کم آبخواه دانست و خاطرنشان کرد : خوشبختانه در ابرکوه شاهد ایجاد دو واحد فولاد ٬ کاشی ٬ صنایع تبدیلی بخش دام و نهاده ها دامی بوده ایم هرچند که نوپا بوده اند و باعث افزایش میزان تولیدات در حوزه تولید صنایع ٬ حوزه کشاورزی و حوزه گردشگری هستیم.

مدیر کل تعاون ٬ کار و رفاه اجتماعی استان هم گفت : هر چه افتخار است به شما عزیزان بر می گردد که علی رغم وجود مشکلات متعدد صادرات ٬ فروش و بازاریابی و ... دست از کار و تلاش برنداشته و مقتدرانه در زمینه تولید کار می کنید . این نگاه خالصانه شماست که می توانید قدرتی را جهت برون رفت از این مشکلات داشته باشید و در زمینه کار و تولید فعالیت داشته باشید .

محمدحسین ریاحی افزود : کارآفرین یعنی کسی که قدرت تبدیل ایده به عمل داشته باشد . مدیریت بازار و تولید مقوله ای است که بر اساس نیاز بازار شکل می گیرد . برند سازی خود بر اساس این مقوله است .

وی اضافه کرد : زیرساخت های کارآفرینی را فراهم کنید ولی نه به صورت انحصاری بلکه باید بتوانید جوانان را بکار بگیرید و بتوانید افزایش مهارت داشته باشید و در دانش و تدریس آن فعالیت داشته باشید .

 

امام جمعه ابرکوه نیز گفت: تجلیل از شما کارآفرینان یک کلمه و یا واژه نیست که حق تلاش شما را ادا کند . انصافا اگر بخواهیم حق یک کارآفرین را در مقطع زمانی فعلی بگوییم باید بگوییم مجاهد فی سبیل ا... است . در شرایط اقتصادی دشوار کارآفرینان ما سرمایه گذاری می کنند و نیروی انسانی جذب می کنند و ای کاش همه بسترها برای فعالیت آنان فراهم بود .

حجت الاسلام علیزاده افزود : شاخص ترین مدیریت ٬ مدیریت جهادی در کار و تولید و اشتغال است .امروز کارآفرینی بدون اغراق معنی جهاد فی سبیل ا... است و یک کارآفرین موفق مجاهد در راه خدا محسوب می شود . برغم این همه موانع و مشکلات ٬ تلاش و‌کوشش می کنید و با انگیزه و ذوق همه این موانع را کنار می زنید .

وی اظهار داشت : تلاش مجدانه فرماندار در حمایت از کارفرمایان در جهت عدم تعطیلی کارگاه و هم فکری و تعامل است . به همه کارفرمایان می گویم که جهت مرتفع شدن مشکلات شما تمام مدیران در شنیدن مشکلات شما هیچ مضایقه ای ندارند .