به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه، عصر دیروز مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از کارخانه‌های کاشی کوثر، سیمین، آبنوس، کارخانه سیمان‌سفید و برخی جاذبه‌های گردشگری شهرستان ابرکوه بازدید کردند.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در حاشیه این بازدیدها گفت: این واحدهای صنعتی که چندین سال راکد مانده بود و هر کدام مشکلات خاص خود را داشتند، با تدبیر استانداری و سازمان صنعت معدن و تجارت مجدداً احیا شده و در حال نوسازی است.
حسین مهری افزود:پروژه کارخانه کاشی که سالها راکد مانده بود ، تاکنون بیش از 400 میلیارد ریال در آن سرمایه‌گذاری شده و حدود 50 روز است که در اختیار سرمایه‌گذار جدید قرار گرفته است . سیاست این است که این رقم را به 1500 میلیارد ریال برسانندو ما هم به عنوان بانک معادل این را کمک می کنیم و ضمن بازسازی، نوسازی و احیا ، پیش بینی می شود که حدود 800 نفر اشتغال ایجاد کند و ما خیلی امیدواریم برای آن پروژه که بانک صنعت معدن سال ها قبل ،از محل بند «دال» تسهیلات 3 میلیون یورویی پرداخت کرده ، این سرمایه از راکد به مولد تبدیل شود.
وی با اشاره به اینکه ابرکوه جاذبه های گردشگری بسیار بالایی از لحاظ جاذبه‌های گردشگری، باغداری و کشاورزی دارد ، تصریح کرد : بحث صنعت در دهه‌های اخیر در این شهرستان فعال شده است و مدتی زمان می‌برد تا بتواند جای خود را باز کند که این امر نیازمند حمایت مسؤولین شهرستانی و استانی نیز است.
مهری ادامه داد:امسال از سوی مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری شده و در راستای اجرایی شدن این شعار بانک صنعت و معدن می تواند نقش محوری داشته باشد و یکی از اقداماتی که بانک در سال جاری در دستور کار داشته و دارد بحث بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی است که دچار مشکل هستند. تا از نزدیک مسائل و مشکلات این شرکت ها را ببینیم و با تفاهمی که با مدیران شرکت ها خواهیم داشت بتوانیم اینها را مجددا احیا کنیم.
رئیس هیئت‌مدیره بانک صنعت و معدن نیاز یکی دیگر از واحدهای صنعتی ابرکوه را سرمایه در گردش برشمرد و گفت: پروژه‌هایی که سرمایه در گردش نیاز دارند با بررسی‌هایی که انجام می‌شود مورد مساعدت قرار خواهند گرفت. واحد سیمان‌سفید نیز که 50 درصد پیشرفت کار داشته و به هر دلیلی متوقف شده است، مباحثی را که مربوط به بانک باشد ما آماده حمایت هستیم.
حسین مهری در پایان اضافه کرد:امسال از سوی مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری شده و در راستای اجرایی شدن این شعار بانک صنعت و معدن می تواند نقش محوری داشته باشد .
پیش بینی ما این است که در سال 98 نسبت سال گذشته حدود 30درصد رشد داشته باشیم و حدود 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش سرمایه ثابت و سرمایه در گردش داشته باشیم که از این رقم 75 درصد تسهیلات سرمایه در گردش و 25 درصد ثابت برای واحدهای نیمه تمام و واحد های تولیدی در حال کار است.