به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ جلسه كارگروه بحران، صيانت از امور كار و آموزش كميته فني شهرستان ابركوه در خصوص مقاوم سازي و ارتقا ايمني مدارس در برابر زلزله به ریاست عباس مهری معاون هماهنگي امور عمراني فرمانداري و با حضور جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

 

معاون فرماندار مقاوم سازی و ارتقا ایمنی مدارس در برابر زلزله را یکی از مهم ترین و موثرترین برنامه های اجرایی در مدارس عنوان کرد و گفت : ایمن سازی اجزای غیرسازه ای در مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا که بیشترین آسیب و صدمات به دانش آموزان و کارکنان مدرسه می باشد که لازم است مقاوم سازی اجزای غیرسازه ای در تمامی مدارس اجرا شود.

 

مهری افزود: آموزش و پرورش شهرستان ابرکوه نسبت به اعلام عيوب و نواقص تشخيص داده شده توسط تيم نظارت به سازمان نوسازي مدارس استان يزد اقدام و پيگيري هاي لازم جهت رفع را با همكاري ساير ادارات معمول دارد.

 

وی اظهار داشت: تلاش می شود با توجه به شرایط بودجه عمرانی شهرستان در سال جاری و سالهای آتی، اعتبارات مورد نیاز به منظور مقاوم سازي مدارس پیش بینی گردد.

 

معاون فرماندار بیان کرد: بخشداري ها نسبت به طرح موضوع در شوراي مشورتي بخش اقدام و همكاري و مساعدت لازم جهت عملياتي نمودن هدف مد نظر در مدارس روستاها را به عمل آورند.