به گزارش روابط عمومي فرمانداری به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ابركوه در اين مراسم كه دكتر رحيمي نسب مدير كل بهزيستي استان يزد نيز حضور داشت ، از دانش آموزان ايتام ممتاز سال تحصيلي 91-

90 تجليل به عمل آمد و از زحمات آنان در طي سال تحصيلي گذشته قدرداني شد.

به گفته عادل رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه و عضو هیئت مدیره موسسه خیریه حضرت علی ابن ابیطالب (ع) و از پایه گذاران این جشنواره، اين جشنواره به مدت 15 سال است كه هر ساله با همکاری آموزش و پرورش ، بهزیستی و کمیته امداد  برگزار مي شود و از امسال اداره ارشاد هم به جمع این ادارات پیوست.

وی گفت از سال 82 با ثبت موسسه خيريه علي بن ابيطالب(ع) برگزاري اين جشنواره ها منسجم تر شده است که مسئولیت برگزاری 13 دوره این جشنواره را به عهده داشته اند.

عادل افزود: این موسسه و نوع فعالیت آن خصوصا جشنواره فرزندان آسمان در کشور منحصر به فرد است و ما هرساله با برنامه ریزی های لازم ضمن پذیرایی از حدود 500 نفر از دانش آموزان ایتام ، ممتازین درسی آنها که اتفاقا هرسال رو به افزایش است را مورد تجلیل قرار می دهیم وکه در جشنواره ها برخوردی متفاوت داشته باشیم به همین دلیل هم بیشتر مواقع مهمان ویژه مراسم از مسئولین ارشد سازمان بهزیستی کشور بوده اند .

حضور بسیاری از هنرمندان نامی کشور همچون مهرداد کاظمی،قدرت الله ایزدی ( رشید )، گروه فیتیله و ... از جمله برنامه های این جشنواره بوده است.

لازم به ذكر است در اين جشنواره باشكوه ضمن تجلیل از دانش آموزان ممتاز ایتام از چند تن از خيرين همکار موسسه با عنوان پدر آسمانی  نيز تقدير و تشكر شد.