به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه، اولین جلسه شورای اداری سال ۹۸ با حضور محمود حکمت نیا معاون مالکیت فکری و اجتماعی وزارت دادگستری ٬ محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه ٬ علی اکبر اسحاقی معاون سیاسی فرماندار ٬ غلامرضا حیدری معاون ٬ محمدعلی اکرمی بخشدار بهمن ٬ عباس مهری بخشدار مرکزی و اعضای شورای اداری شهرستان در فرمانداری تشکیل شد . ‌
فرماندار ابرکوه در این جلسه با اشاره به بیانات رهبری و نام‌گذاری این سال به «رونق تولید» و دغدغه اشتغال رهبری و تدبیر دوراندیشی ایشان گفت : در سال 97 علی‌رغم وجود همه مشکلات اقتصادی و ورود کشور به عرصه جنگ تمام‌عیار اقتصادی، عزم و اراده خوبی در ایجاد کارهای زیربنایی در شهرستان صورت گرفت.
محمد کاظمی نسب با اشاره به رویکردهای اساسی شهرستان اضافه کرد: رویکرد اصلی شهرستان در حوزه اقتصادی، اشتغال‌زایی و مهار نرخ بیکاری 14 درصدی بود که در این راستا با واگذاری تسهیلات 18 میلیارد تومانی اشتغال پایدار روستایی و فراگیر و بهره برداری از این تسهیلات ٬ اشتغالزایی خوبی در شهرستان ایجاد شد.
وی خاطرنشان کرد: از سهم 43 میلیارد شهرستان در تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی، بخش عمده آن در سال 97 جذب  شده و مابقی هم به سال ۹۸ موکول شد که روند دولت در این زمینه در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت تا بتوانیم در حوزه اقتصادی و اشتغال شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجهی باشیم.
 کاظمی نسب با تاکید بر رویکرد گردشگری اظهار داشت : با سرمایه گذاری میلیاردی در این رویکرد از جمله بوم گردی ها و غیره ٬ روزانه ۱۰ درصد افزایش در مورد گردشگری داشتیم و به ۴۸ درصد افزایش پیدا کرده و در ۵ روز اول ۶۰ درصد اقامت افزایش یافت و بهره وری خوبی داشتیم و باید بتوانیم این اقامت را افزایش دهیم و از برکات گردشگری بهره مند شویم .
وی در مورد رویکرد دیگر که توسعه کشت های نوین می باشد گفت : در ابرکوه ما دیگر نیازی به نام جهادکشاورزی نداریم و باید نام آن به جهاد تغییر کشت و یا سیستم آبیاری نوین تغییر کند و باید در کشاورزی تغییر کشت دهیم .
فرماندار اضافه کرد : ظرفیت اسکان گردشگران در ابرکوه در سال قبل هزار نفر در شب بود که با همکاری اعضای ستاد خدمات سفر به سه هزار نفر رسیده است و آمادگی لازم را در شرایط اضطراری داریم و حتی افزایش هم خواهد یافت.
محمد کاظمی نسب تأکید کرد: در ادامه راه باید از کلیه ظرفیت‌های شهرستان، سرمایه‌های نیروی انسانی و همچنین پتانسیل‌های ایجاد اشتغال استفاده کرده و مسؤولین در سطح شهرستان و کشور نیز باید در این راه و برای خدمت به مردم تلاش کنند.
در ادامه مهدی مدیر جهاد کشاورزی هم برداشت آب کشاورزی را بین 4 هزار تا 4500 لیتر بر ثانیه دانست و گفت: در حوزه اصلاح الگوی کشت  اقداماتی همچون اختصاص 84 هزار هکتار سطح زیر کشت به پسته و زعفران، صدور 50 هکتار مجوز احداث گلخانه، 4 هزار هکتار آبیاری تحت‌فشار انجام شده است.
غیب الهی اظهار کرد: با توجه به شرایط تحریمی کشور ما باید در تولید برخی محصولات مانند سویا، ذرت، جو که هم‌اکنون به ترتیب 90، 60 و 40 درصد وابستگی به خارج داریم و همچنین در زمینه محصولات استراتژیک به خودکفایی برسیم.