به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، صبح امروز شنبه ١٣ بهمن ماه ،شورای اداری شهرستان ابرکوه با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "سلیمان پاک سرشت" معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور‌‌، "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، "عباس حیدری" مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، "حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدابراهیم حسینی" امام جمعه ‌و "محمد کاظمی نسب" فرماندار شهرستان ‌ابرکوه و جمعی از مسئولان استان، شورای اداری شهرستان ابرکوه در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه برگزار شد.

استاندار یزد ضمن گرامیداشت دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت : ابرکوه شهرستانی است که با سرو بلند قامتش همه آن را می شناسند سرو هم اسطوره صبر و استقامت هست مردم ابرکوه مردمی با استقامت و صبور و ایثارگر هستند که ما نمود این را در شهدای این شهرستان که بیش از 270 شهید این شهرستان و صد ها جانباز ایثارگر و رزمنده این شهرستان و وجود سردارانی که افتخار این شهرستان ، استان و ایران عزیز هستند می شناسیم .

محمدعلی طالبی افزود : ابرکوه سرمایه های فراوان و ظرفیت های بسیار خوب و بالایی دارد و در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی قرار گرفته که نقطه تلاقی استان های یزد ، اصفهان و فارس هست که به آن شرایط ویژه ای می دهد که اگر خوب از این موقعیت استفاده بشود مطمئنا رشد و توسعه شهرستان بسیار خوب خواهد بود کما اینکه در حال حاضر هم از این موقعیت استفاده می شود و زیر ساخت های بسیار خوبی برای توسعه در این شهرستان فراهم شده است .

وی به زیرساختهای این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد : ابرکوه در بخش کشاورزی حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارد و یکی از قطب های کشاورزی و دامپروری در استان یزد است که از منابع آب خوب استفاده کردند و بهتر از این هم می توانند استفاده کنند و می توان از راهبردهای جدیدی که در سطح کشور و در سطح استان است ظرفیت های بسیار خوب ایجاد کنیم .

طالبی اظهار داشت : در بخش صنعت هم اقدامات بسیار خوبی در این شهرستان طی سالهای گذشته صورت گرفته است بخشی از این ظرفیت ها به بهره برداری رسیده و بعضی از طرح های عمرانی و اقتصادی در حوزه صنعت در دست انجام است که با بهره برداری از آنها شاهد رشد و شکوفایی شهرستان و کاهش نرخ بیکاری خواهیم بود .


عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد:  در حوزه ارتباطات هم اقدامات بسیار خوبی انجام شده مخصوصا با تکمیل راه آهن و اتصال راه آهن یزد به راه آهن فارس_اصفهان شاهد شکوفایی بیشتر شهرستان که در مسیر این راه آهن قرار دارد و ارتباطات مردم خواهیم بود .

وی ادامه داد : در زمینه حفظ و حراست از میراث فرهنگی نیز ظرفیت بسیار خوبی امروز فراهم شده و برای بهره برداری از گردشگری و استفاده از ظرفیت گردشگرانی که در مسیر اصفهان شیراز و یزد در حال تردد هستند اقدامات خوبی در تامین زیر ساخت ها در شهرستان  انجام شده است که باید توسعه پیدا کند و می توانیم ما گردشگری را به عنوان یکی از ظرفیت هایی یاد کنیم که به تنهایی حتی بیش از بخش صنعت می تواند برای شهرستان ارزش افزوده ایحاد کنیم .

استاندار یزد افزود : ضرورت امیدآفرینی برای مردم در شرایط خاصی است که ما در آن واقع شدیم در این شرایط سخت چیزی که می تواند باعث قوام و انسجام جامعه و پیوند دهنده مردم و مسئولین و نظام جمهوری اسلامی باشد امید به مردم است در عین همه سختی هایی که وجود دارد و همه تلاشمون را برای زنده نگه داشتن امید مردم به کار ببندیم.

طالبی در پایان ادامه داد : در همه زمینه ها مشارکت مردم را به دنبال خودمان داشته باشیم و همچنین زمینه های مشارکت را فراهم کنیم از کمک مردم در ابعاد مختلف فکری و عملی استفاده کنیم و به نوعی خودمان را در کنار مردم بدانیم و از همه توان و ظرفیت های مردم برای بخش های مختلف استفاده کنیم در چنین شرایطی میتوانیم با همدلی و همراهی و یک رابطه صمیمانه و اعتماد متقابل بین مردم و مسئولین از این شرایط گذر کنیم .

فرماندار ابرکوه نیز گفت : در 40 سال گذشته در شهرستان ابرکوه شاهد تحولات گسترده ای بودیم. در حوزه های عمرانی در اوایل انقلاب شهرستان از نعمت آب، برق و مخابرات به صورت بسیار محدود برخوردار بود که درصد توزیع آن زیر 30 درصد بوده است. اما به برکت نظام و انقلاب در همه زمینه های عمرانی، آب، برق، گاز، تلفن، تلفن همراه و ... تمام روستاهای شهرستان برخوردار هستند و از برکات نظام در حوزه های مختلف مشکل حاد و روی زمین مانده ای وجود ندارد.

محمد کاظمی نسب افزود : در حوزه جاده در ابرکوه پیش از انقلاب فقط 40 کیلومتر جاده آسفالت وجود داشت اما امروز حدود 70 کیلومتر بزرگراه، 170 کیلومتر راه اصلی، 20 کیلومتر راه فرعی، 120 کیلومتر جاده روستایی به نحوی که تمام روستاهای ابرکوه از این نعمت جاده آسفالته برخوردار هستند.

وی ادامه داد : در حوزه بهداشت و درمان شهرستان ابرکوه بیمارستان 96 تخت خوابی شهرستان با 5 بخش بستری و چند بخش سرپایی آماده ارائه خدمات است. بیش از 30 مرکز بهداشتی و درمانی خدمات ارائه می دهند به مردم و سالانه با میانگین 36 هزار نفر مراجعه کننده به مراکز بهداشتی خدمات دریافت می کنند.

فرماندار در حوزه اقتصادی اظهار داشت: در اوایل انقلاب در ابرکوه تعداد محدودی کارگاه های تولیدی در حوزه آجر و آهک بود اما بعد از انقلاب توسعه زیرساخت های اقتصادی به نحوی بوده که به اقتصاد بخش عمده شهرستان تبدیل شده است .

کاظمی نسب در پایان  به فعالیتهای دیگر این شهرستان در حوزه های مختلف کشاورزی ، صنعت ، صادرات و صنایع دستی اشاره کرد و برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در ابرکوه را شرح داد .