به گزارش روابط عمومي فرمانداري، اولین همایش یكروزه منطقه ای آموزش ریاضی به میزبانی خانه ریاضیات ابركوه باحضور تنی چند از اساتید دانشگاهها، دبیران ، دانشجویان و دانش آموزان رشته ریاضی سراسر استان یزد فرماندار وجمعی از مسئولان ادارات در سالن همایش های دانشكده پیراپزشكی این شهرستان برگزار شد.


اسماعیل برزگر زاده فرماندار ابركوه در ابتدای این همایش با تقدیر از برگزار كنندگان این همایش گفت : پرداختن علمی وعملی به ریاضی وعمومیت دادن و لذت بخش كردن ریاضی در سطح جامعه بسیار تاثیر گذار است .
دبیرهمایش و رئیس آموزش وپرورش ابركوه هم گفت : عملكرد دانش آموزان در آزمون بین المللی و پیشرفت ریاضی وعلوم بسیار تاثیر گذار است .
جاوید خطیبی اظهار داشت: نتایج نشان می دهد كه برغم سیر صعودی پیشرفت در سالهای اخیر و امید به آینده عملكرد دانش آموزان ایران از نمره میانگین كشورهای شركت كننده درآزمون تیمزكمتر است .
وی افزود: برای كشوری كه می خواهد در سال 1404در قله و صدر علمی و فناوری كشورهای منطقه قرار گیرد تلاش مضاعف نیاز است .
رئیس آموزش وپرورش ابركوه با اشاره به گذشت 3 ماه از شروع به كار خانه ریاضیات ابركوه اضافه كرد: برگزاری برنامه های مناسب وتاثیر گذار ، مسابقه سودوكو بصورت همایش عمومی ، نشست های علمی و عضو گیری هزار و280نفر از دانش آموزان را از فعالیتهای خانه ریاضیات ابركوه بیان كرد.
وی توجه به آموزش ریاضی به كودكان درقالب سرگرمی ها ، بازیها و معماهای ریاضی را از برنامه آینده خانه ریاضیات ابركوه برشمرد.
در ادامه این همایش استاد ریاضی دانشگاه صنعتی امیر كبیر تهران به نقش واهمیت ریاضیات اشاره كرد وگفت : ریاضیات از سه جنبه ریاضیات برای ریاضیات ، كاربرد ریاضیات در دیگر علوم و مهندسی و همچنین نقش ریاضیات برای جامعه زندگی قابل بررسی است .
سید منصور واعظ پور به همگانی كردن ریاضیات و نقش خانه ریاضیات در آن تاكید كرد: ریاضیات قدرت منطقی فكر كردن و چگونه اندشیدن و روش حل مسئله را به ما می آموزد كه ما در زندگی به آن نیاز داریم .
وی ادامه داد : باید نسبت به عمومی كردن ریاضیات در جامعه تلاش كرد و دراینجا نقش خانه ریاضیات بسیار پررنگ است.
این استاد دانشگاه برشهود در شكوفائی خلاقیت ، استفاده از بازی ها و معماهای ریاضی و مشاركت دانش آموزان در حل مسئله ریاضیات تاكید كرد.
واعظ پور ، ایجاد خلاق برای دانش آموزان ، تقویت مثبت اندیشی ، استفاده از بازی ها و معماهای ریاضی برای رشد قدرت تفكر هر مساله و حل آن را عوامل تاثیر گذار در شكوفائی خلاقیت و قدرت تفكر دانش آموزان برشمرد.
تشكیل كارگاه ریاضی و نمایشگاه از برنامه های جنبی این همایش بود .