به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، با حضورعباس مهری سرپرست بخشداری مرکزی، دهیاران بخش مرکزی و دشتی مدیر آب و فاضلاب روستایی جلسه ای در خصوص آب آشامیدنی روستایی، آب مورد نیاز فضای سبز و خدمات عمومی روستاها و اقدامات انجام در بخش آبرسانی و اصلاح شبکه در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

بخشدار مرکزی ابرکوه با تاکید بر خشکسالی های اخیرگفت : با توجه به مشکل کمبود آب درابرکوه به دلایل گوناگون و داشتن آب و هوای خشک کویری  ، بحران آب مسئله روز می باشد که گر به درستی مدیریت نشود سرنوشت نامعلومی در انتظار ما خواهد بود.

عباس مهری خواهان ارائه الگو های مصرف کارآمد جهت صرفه جویی در مصرف بهینه آب شرب گردید و فرهنگ سازی و ترویج الگوی مصرف را یکی از راههای برون رفت از مشکلات کم آبی در این شرایط حساس اعلام کرد.

وی بر نقش شورای اسلامی و دهیاران روستا جهت تبیین مصرف بهینه آب و اصلاح رفتاری  الگوی مصرف مشترکین تاکید کرد.

مهری در راستای بهینه سازی مصرف آب اظهار داشت : اصلاح شبکه های فرسوده و برنامه ریزی جهت تغییر الگوی مصرف نسبت به تامین آب فضای سبز و ارائه نظرات کارشناسی شده از جمله راهکارهایی است که باید برای مقابله با کم آبی در دستور کار قرار بگیرد.

در پایان سرپرست بخشداری مرکزی گفت : دهیاران بیش از پیش همکاری  لازم را با اداره آب و فاضلاب روستایی جهت مدیریت مصرف بهینه آب در سطح روستاها داشته باشند.