به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ،با حضور حجت الاسلام حسینی امام جمعه ، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه علی اکبر اسحاقی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ابرکوه ،محمد پور شمس رئیس پلیس راهور استان ،غلامرضا حیدری معاون فرماندار ،محمد علی اکرمی بخشدار بهمن ،عباس مهری سرپرست بخشداری مرکزی و دیگر مسئولین جلسه شورای ترافیک شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.

فرماندار ابرکوه در این جلسه ضمن بررسی مصوبات جلسه قبل خواستار شناسایی و مرتفع نمودن نقاط حادثه خیز در شهر ابرکوه و شهر مهردشت شد.

محمد کاظمی نسب افزود : حوادث ترافیکی در یکسال گذشته نگران کننده است که دلیل اول را عدم رشد زیر ساخت های شهری همزمان و همگام با افزایش جمعیت و مساحت شهرها عنوان کرد و دلیل دوم را افزایش وسایل نقلیه و تردد زیاد دانست .

وی اظهار داشت : آموزش شهروندان در خصوص رعایت نکات ایمنی توسط مسئولین امر در پیشگیری از حوادث و تصادفات لازم و ضروریست .

فرماندار خاطر نشان کرد : با تصمیمات شایسته و مناسب در جلسات شورا حوادث ترافیکی به حداقل خواهد رسید . شهرداریها و دیگر مسئولین متولی باید حوادث و خصوصا مرگ و میرها و جوادث جرحی را به حداقل برساند .

رئیس شئرای ترافیک شهرستان ادامه داد : در سال 97شاهد اقدامات بسیار خوبی از جمله راه اندازی پلیس راه ابرکوه ،پلیس راهور بخش بهمن و اختصاص اعتبار ایست و بازرسی ابرکوه بودیم و انشاالله بتوانیم در سال 98 با اخذ تصمیمات جدید سال بهتری را برای پلیس راهور داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور استان نیز گفت: در 9 ماهه اول سال 97 در شهرستان ابرکوه پنج نفر فوت و پنجاه نفر مجروح شده اند که این آمار بالا و بسیار نگران کننده است و هزینه های زیادی به خانواده ها و دولت تحمیل خواهد کرد.

محمد پورشمس با بیان نزدیک بودن سال نو و ورود گردشگران به شهرها افزود : ترافیک به یک مساله بسیار مهمی تبدیل شده است . کسانی که وارد هر شهری می شوند ترافیک و نظم و امنیت ترافیکی و علائم آن شهر است که توجه ویژه مردم را به خود جلب می کند و در مورد آن نظر میدهند و مسولین و متولیان امر تلاش وافری در ساماندهی امور ترافیکی شهر داشته باشند .

وی با توجه به مشکلات متقاضیان گواهی نامه و آموزش رانندگی در ابرکوه خاطر نشان کرد : در حد توان تلاش خواهیم کرد هماهنگی لازم را با مرکز بهداشت و درمان جهت استقرار حداقل هفته ای یکبار و اخذ تست اعتیاد در ابرکوه ، مشکلات ایاب و ذهاب متقاضیان گواهی نامه را برطرف نمائیم .

رئیس پلیس راهور استان اظهار کرد : شهرداریها همکاری و تعامل بیشتری نسبت به قبل با مجموعه پلیس راهور  شهرستان جهت فراهم نمودن نیازهای شهرستان در امور ترافیکی داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نیز گفت : آمار تلفات جاده ای و شهری کشوراز تعداد 22000نفردر سال به حدود 16000 نفر رسیده است .

صالحی افزود : با اصلاح نقاط حادثه خیز و با توسعه آموزشهای لازم خواهیم توانست تا از حوادث رانندگی بکاهیم و نظم و امنیت بیشتری به شهرها بدهیم .