به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه دکتر سیدمصطفی کرباسی دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ابرکوه گفت : آسیبهای اجتماعی یکی از مواردی است که دنیا را در معرض خطر قرار داده است . مواد مخدر و آسیب هایی که بر اثر آن به وجود می آیند ، یکی از مهمترین اولویتهای آسیب های اجتماعی در کشور و دنیاست و توجه به ميزان آسيب پذيري در جمعيت عمومي هدف بویژه دانش آموزي، دانشجويي و  جمعيت كارگري در عرصه اعتياد ضرورت دارد.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان با بیان آسیبهای ناشی از مواد مخدر افزود : اولویت اصلی پیشگیری است و در این خصوص ضمن ايجاد دغدغه براي كليه مسئولين، تشکل های اجتماعی و گروه‌هاي مردم نهاد و سمن ها و ... زمينه ايجاد نهضت اجتماعي پيشگيري از اعتياد را فراهم نموده و شاهد مهار آسيب‌هاي ناشي از اعتياد باشيم.

دکتر مصطفی کرباسی ادامه داد : شرایط کشور ما به دلیل همسایگی با کشور افغانستان و افزایش کشت خشخاش در این کشور و بحث تبادل فرهنگی و ضعف زیرساختهای کشور ما بسیار خاص است که با ایجاد مکانهای تفریحی جوانان و اهمیت دادن به امر اشتغال می تواند تاثیر خوبی داشته باشد .

دبیر شورا عوامل ناشی از اعتیاد را در بعد اجتماعی ، بهداشتی و هزینه های درمانی و بحث اقتصادی مطرح نمود و اظهار داشت : اگر در این زمینه ها و عوامل وارد عمل شویم تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت در غیر این صورت آثار بسیار مخربی به وجود می آید .

فرمانده نیروی انتظامی ابرکوه نیز گفت: در شهرستان ابرکوه علاوه بر کشف و دستگیری ، آموزش‌هایی در حوزه پیشگیری از ابتلا به مواد صورت گرفته که بسیار تاثیرگذار بوده است .

صالحی تصریح کرد: نیروی انتظامی در حوزه  پیشگیری ، آموزشهای چهره به چهره  در سطح گروههای مختلف به عمل آورده که با همکاری دیگر ارگان‌ها 24 مورد جلسه آموزشی در مساجد و 16 مورد نیز در مدارس داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ابرکوه در بحث سرقت اضافه کرد :  دستگیری افراد در نقاط آلوده سطح شهر تاثیر زیادی در بحث سرقت داشته است .

وی به فعالیت گشت‌های متعدد در سطح شهر اشاره کرد و ادامه داد : ساماندهی بافت فرسوده و تاریخی با شناسایی و پاک‌سازی نقاط آلوده صورت می‌گیرد که در این راستا میراث فرهنگی و شهرداری نیز همکاری خوبی داشته اند .

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه نیز به بیان برخی از اقدامات دادستانی در حوزه مبارزه با مواد مخدر پرداخت و گفت: برنامه‌های دادستانی در 2 بخش تبلیغات محیطی با طراحی و نصب بنر در سطح شهرو مدارس و دادگستری و ...و آموزشی و همچنین برخوردهای قضایی بوده است  که از جمله آن‌ها می‌توان به درخواست حکم تبعید در کیفرخواست اشاره کرد .

ابراهیمی افزود : حوزه برخورد و تبعید فروشندگان مواد که سوابق متعددی داشت بازخورد خوبی دارد که برخورد قاطع خود پیشگیری است و این اقدام حداقل در چند سال گذشته در ابرکوه بی سابقه بوده است .

این مقام قضایی یکی دیگر از اقدامات کم سابقه را پلمپ پاتوق‌ها، واحدهای تجاری و یا حتی منازل مسکونی متخلف دانست و گفت: تاکنون یک واحد مسکونی در شهر و دیگری دریکی از روستاهای بخش بهمن و همچنین دو واحد تجاری در ابرکوه که مبادرت به فروش مواد مخدر داشتند، پلمپ شده است.