به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، صبح امروز شنبه ۱۳ بهمن ماه‌ در دومین روز از دهه مبارک فجر با حضور "‌محمدعلی طالبی ‌استاندار یزد، محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، عباس حیدری ‌مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، حجت الاسلام علیزاده امام جمعه مهردشت و محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه و جمعی از مدیران استان ‌و شهرستان زنگ انقلاب در آموزشگاه متوسطه اول دخترانه شهید اصغر جهانی مهردشت بهمن ابرکوه نواخته شد.

استاندار یزد ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت : مهمترین مسئولیت ما تبیین دستاوردهای انقلاب و بازگویی آن برای نسل های جدید است نسل هایی که هیچ تصویر روشنی از دوران انقلاب و قبل از آن ندارند و شاید در مواجهه با شرایط امروز و تبلیغات مسمومی که دشمنان نظام و انقلاب جمهوری اسلامی علیه انقلاب می کنند دچار شبهاتی هم بشوند .

محمدعلی طالبی افزود : مهمترین مسئولیتی که ما داریم بیان آرمانها و اهدافی است که انقلاب داشته و تبیین شرایطی که ما در آن قرار داشتیم و مردم برای آن بپا خواستند و انقلاب کردند .

طالبی اظهار داشت : جایگاه ایران کاملا قابل مقایسه است با گذشته ما مخصوصا در بعد آموزش و پرورش دانشگاه ها در بعد علمی که ما امروز یکی از پر سرعت ترین رشد های علمی را در جهان داریم و دربحث دانشگاه ها یکی از بالاترین نسبت های دانسجورا نسبت به جمعیت در دنیا به خودمون اختصاص دادیم اینها دستاوردهای کمی نیست تبیین انها برای نسل جدید وظیفه و مسئولیت همه ما و مخصوصا دانش آموزان عزیز که باید با مطالعه عقیق در رابطه با شرایط کشور وضعیتی که در گذشته بوده مطالعات تاریخی عمیق و شناخت آرمانها و اهداف انقلاب سعی کنند در مسیر آرمانها و اهدافی که اعتلای انسان و کشور را در پی خواهد داشت گام بردارند .

امام جمعه مهردشت در این مراسم گفت : من خطاب به دانش آموزای عزیز عرض میکنم که کشور ما در این چهل ساله با وجود تمام مشکلات اعم از جنگ تحریم کودتا دستاوردهای بسیار زیادی داشتیم .

حجت الاسلام علیزاده خطاب به جوانان افزود : عرض میکنم گاهی ما را با کشورهای دیگر مقایسه می کنند امروز ما را با هر کدام از کشورها مقایسه کنید چهل سال ما با چهل سال بقیه  همزمان بقیه کشورها ما جلوتر هستیم . دستاورد مهم کشور ما و انقلاب ما مسئله استقلال است استقلال سیاسی که ما امروز روی پای خودمون ایستاده ایم و اجازه دخالت هیچ بیگانه ای را به کشورمون نمی دهیم .

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز گفت : در سال 1357 درصد باسوادی در کشور 46/2 بود یعنی زیر پنجاه درصد باسواد در کشور داشتیم الان در سال 1397 درصد باسوادی به رقم بالای نود درصد است یعنی 91 درصد افراد جامعه باسواد هستند .

عباسعلی دانافر افزود : در مقایسه سطح سواد زنان و مردان و سواد بین مناطق روستایی و شهری آمار بسیار جالب است . در سال 1355 فاصله سواد بین زنان و مردان  25/2 درصد بود ولی الان این فاصله 4/4 درصد است رشد بسیار قابل توجهی است و نشان دهنده نابرابری های جنسیتی است .

وی در ادامه دیگر شاخص های ارزیابی تحصیلی را نیز برشمرد و اظهار داشت : اینها تنها گوشه ها و شمه ای از تمام دستاوردهایی است که انقلاب اسلامی در طول 40 سال آموزش و پرورش در استان ما رقم زده است .