به گزارش روابط عمومی فرمانداری به نقل از پایگه اطلاع رسانی شرو ابرکوه ، مراسم تودیع و معارفه فرماندار ابرکوه با حضور معاون سیاسی ،امنیتی اجتماعی استاندار و اعضای شورای اداری شهرستان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

محممد علی طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در آیین تکریم و معارفه فرماندار ابرکوه، ضمن تشکر از خدمات ارزنده " اسماعیل برزگرزاده" فرماندار سابق ابرکوه، علت انتصاب سید نبی رسولی به سمت فرمانداری شهرستان، را فعالیت در بخشداری مرکزی شهر اعلام کرد و گفت: آقای رسولی، از شناخته شدگان مردم و مسئولین شهرستان بوده و سال ها در سمت شورای اسلامی شهر مسئولیت این شورا را بر عهده داشته است و همچنین تجربه وی در بخشداری مرکزی شهرستان، مبنای این انتخاب بود.

معاون استاندار گفت: ملاک انتخاب فرمانداران جدید در سطح استان، آشنا و مسلط بودن به همه جوانب فعالیت در فرمانداری و توان لازم برای پیگیری برنامه ها و سیاست های دولت تدبیر و امید است و همین مبنا و تاکید وزارت کشور بر استفاده از نیروهای داخل کادر بود.

طالبی در مورد علت تاخیر انتصاب فرماندار ابرکوه گفت: علت تاخیری که در بحث انتصاب فرماندار ابرکوه داشتیم به این دلیل بود که ما بر اساس شرایط و ضوابط و قابلیت کشور، با محدودیت هایی برای انتخاب فرماندار مورد تایید مردم و گروه های مختلف، امام جمعه محترم و… مواجه بودیم و تجربه حضور آقای رسولی در وزارت کشور و فرمانداری، این مشکل را هم بر طرف کرده و امروز شاهد معرفی دهمین فرماندار استان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیاست آزمون و خطا نیست، گفت: تمام فرمانداران منتخب در استان، سابقه فعالیت در فرمانداری چه به عنوان فرماندار، معاون فرماندار، بخشدار یا مدیر کلی استانداری را دارند و این به دلیل تاکید دولت بر این است که شرایط فعلی کشور شرایط آزمون و خطا نیست؛ و سمت های مهم شهرستان نباید در دست افرادی قرار بگیرد که صفر بوده و تجربه کافی ندارند.

این مقام مسئول، رسولی، فرماندار ابرکوه را آخرین  فرماندار منتخب استان یزد برشمردو گفت: بر همین اساس، استان یزد در آزمون انتخاب فرمانداران با تجربه برای سکانداری این مسئولیت، موفق بیرون آمد و به نوعی پرونده انتخاب فرمانداران در دولت تدبیر و امید در استان با معرفی آقای رسولی به عنوان فرماندار ابرکوه بسته خواهد شد.

طالبی توجه به مشکلات معیشتی مردم را از مهمترین وظیفه مسئولین مطرح کرده و بیان داشت: همه واقف هستیم که مردم در ۲۴ خرداد ماه، با رای به دولت تدبیر و امید و تنفیذ مقام معظم رهبری، و همچنین رای اعتماد مجلس محترم شورای اسلامی، سکان کشور را به دست دولت حجت الاسلام روحانی، سپرد و وظیفه ما مسئولین جدید کشور حرکت به سمت خواست مردم و تحقق برنامه های نظام است و مهمترین برنامه و سیاست دولت هم رسیدگی به مسائل اقتصادی مردم مخصوصا معیشت مردم است.

وی بحث هدفمندی یارانه ها و اجرایی کردن طرح اقتصاد مقاومتی را از اولویت های کار فرماندار جدید برشمرد و گفت: آن چیزی که از فرماندار جدید انتظار می رود توجه و اهتمام نسبت به اجرای به موقع سیاست های دولت مخصوصا در بحث هدفمندی یارانه ها، اجرایی کردن سیاست های کلی نظام و ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری(مدظله) در رابطه با اقتصاد مقاومتی است، و در درجه دوم توجه به توسعه و مشارکت مردم در همه زمینه ها چه مشارکت در زمینه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و چه در زمینه های اقتصادی است.

توجه به شورای اسلامی شهر، تشکل های مردم نهاد، از دیگر توصیه های وی به فرماندار جدید ابرکوه بود.

طالبی افزود: فرماندارجدید، فرماندار همه شهرستان است و تمامی گروه ها و تشکل هایی که به نوعی برای توسعه شهرستان ارزش قائل هستند می توانند دست در دست او قرار دهند، فارغ از تمامی سلیقه ها.

وی در پایان ایجاد یک تیم همدل، همراه و صمیمی برای مدیریت شهرستان لازم دانست و تاکید کرد: با ایجاد یک تیم همدل، از همه ظرفیت ها، برای توسعه شهر باید بهره برد.