مراسم روز پرستار

در سالروز میلاد با سعادت بانوی گرامی و بزرگ پرستار عالم بشریت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، مراسم تجلیل از مقام این قشر خدوم در شهرستان ابرکوه برگزار شد .

در این مراسم که به همت بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه برگزار گردید، حجه الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان در سخنانی به بیان بخشی از زندگی نامه حضرت زینب (س) پرداخت و انتخاب این روز را به نام روز پرستار، افتخاری بزرگ برای جامعه پزشکی و پرستاری دانست.

وی همچنین از زحمات و خدمات پرسنل پرستاری و مامایی شاغل در در مراکز بهداشت و بیمارستان تقدیر و تشکر نمود وبا ذکر احادیث و روایاتی، تلاش برای حفظ سلامت مردم را ارزنده و دارای اجر اخروی دانست .

در این مراسم دکتر وفایی نسب معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز با بیان این مطلب که جایگاه رشته پرستاری در درمان بیماران بسیار حساس و قابل توجه است افزود: قطعاً اجر و پاداش زحمات این قشر جامعه با مسائل مادی قابل جبران نیست. وی ضمن تبریک روز پرستار و هفته سلامت به کلیه کادر بهداشت و درمان این شهرستان اظهار داشت: شعار روز جهانی بهداشت در سال جدید مقاومت در برابر دارو های ضد میکروبی است و لازم است که آموزش همگانی در این خصوص انجام پذیرد.

وفائی نسب با بیان تاریخچه ای از سیر بیماری های عفونی در کشور مان اظهار داشت: استفاده صحیح در تجویز و مصرف آنتی بیوتیک ها از مهمترین مسائل روز در دنیاست و می بایست در مناطق مختلف مورد توجه ویژه قرار گیرد، زیرا که در صورت مقاومت باکتری ها به آنتی بیوتیک ها، مشکلات عفونی در پی آن خواهد بود .

دکتر سید محمود واعظ پور ریاست بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه نیز در این مراسم، گزارشی از عملکرد کارکنان بیمارستان در بخش های مختلف بالینی ،اداری ،تجهیزاتی و عمرانی ارئه نمود.

سرپرست محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز باعرض خیر مقدم به مسوولین و کارکنان بیمارستان و شبکه توضیحاتی را پیرامون شعار سالروز جهانی بهداشت ارائه نمود. فرماندار و تنی چند از مسئولین ادارات شهرستان نیز در این جلسه حضور داشتند و در پایان مراسم، هدایایی به پرستاران نمونه و برندگان مسابقات قرآنی اهداء گردید.

 

 

منبع:ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا