به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، روز پنجشنبه با حضور رضا یادگاری مدیر کل مسکن و شهرسازی استان ، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه ، حجت الاسلام رحمت زاده ریاست دادگستری ابرکوه و اعضای شورای مسکن ، جلسه شورای مسکن شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد .
 مدیرکل مسکن و شهرسازی یزد گفت: علاوه بر تعرفه مناسب برای مقاوم سازی منازل قدیمی و جدید استان برای اخذ پروانه ساخت و ساز ، اطلاع شهروندان و فرهنگ سازی نیز نیاز است.
رضا یادگاری افزود: ۹۵ درصد ساخت و سازهای یزد دارای پروانه ساختمانی است، اما در این واحدها کمتر به مسائل نظام مهندسی توجه شده است.
وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع واحد مسکونی که در کمسیون ماده ۱۰۰ مطرح شد، برای ۴۵۰ هزار مترمربع آن پروانه صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه از ۲۵۰ فقره ساخت و سازهای ابرکوه در سال گذشته، ۲۳ مورد پروانه ساختمانی داشت، ادامه داد: هر وقت هزینه‌های صدور پروانه بیشتر از پرونده‌های ارجاعی به کمسیون ماده ۱۰۰ باشد، مردم بیشتر به ساخت و سازهای بدون پروانه رغبت می کنند.
فرماندار ابرکوه هم در ابتدای این جلسه گفت:در حوزه ساخت و ساز شهر ابرکوه و شهر مهردشت بر اساس رویه ای که وجود داشت با مشکلاتی در خصوص ساخت و ساز بر اساس فنی و نظارت روبرو بودیم.
محمد کاظمی نسب با اشاره به پایین بودن آمار پروانه های ساخت افزود : جهت اخذ پروانه تعارض و تناقض هایی برای مردم پیش آمده و در این خصوص شهرداری برای صدور پروانه به سند مالکیت نیاز داشته و قانون اداره ثبت اسناد نیز جهت صدور سند ، ساخت و احداث بنا می باشد .
وی در ادامه اضافه کرد:این شورا با تشکیل چندین جلسه در سالهای اخیر دنبال راه حلی جهت برطرف شدن مشکل ساخت و ساز بود .
فرماندار ابرکوه پس از ارایه راهکارها و پیشنهادات مختلف توسط مدیر کل راه و شهرسازی استان ، رییس دادگستری ، شهردار و اعضا شورای مسکن ابرکوه ، مصوبه نهایی را اعلام نمود و تصریح کرد:کارگروه تخصصی ساخت و ساز ظرف مدت یک هفته تشکیل شود و جزییات کار توسط کارگروه و شورای مسکن بررسی و راههای انحراف در ساخت و ساز بسته شود .