نماینده مجلس در شوراي اداري ابركوه:

به گزارش خبرنگار روابط عمومي فرمانداري، حجت‌الاسلام والمسلمین دخیل‌ عباس زارع‌زاده در جلسه شورای اداری ابركوه كه با حضور مدیران كل بازرسی و بهزیستی استان تشكیل شد، اظهار داشت :همه ما باید روحیه كارمان مثل خط

مقدم جبهه دوران دفاع مقدس باشد و با روحیه ایثار و خودگذشتگی در خدمت مردم باشیم.

وی گفت : اجرای مدیریت استان یزد در گذشته غلط بوده و مدیران گذشته استان، عدالت را درست اجرا نكردند و به همین خاطر این استان به دو قطب متفاوت شمال و جنوب تبدیل شده و بیشتر امكانات به یك قطب سرازیر ‌شده است .

نماینده پنج شهرستان استان در مجلس ادامه داد: با بی عدالتی مدیران گذشته استان در این پنج شهرستان ، حوزه انتخابیه ما سهمش چیزی جز محرومیت نیست كه یكی از آن شهرستان ها همین ابركوه شماست .

عضو كمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: ابركوه چه چیزی دارد ، كشاورزی شما چه جایگاهی دارد و در دیگر حوزه‌ها چه زیرساختی دارید و اگر بناست این منطقه محروم در استان سهمی داشته باشد، این سهم كجاست و باید عدالت در

تمام شهرها یكسان باشد .

زارع زاده تصریح كرد: هیچ شهرستانی برگزیده‌تر از دیگران شمرده نمی‌شود و سهم همه در نظام اسلامی مساوی بوده و اگر مدیران در قبال بی‌عدالتی‌ها سكوت كنند مسئولند و باید پاسخگوی خون شهدا باشند.

وی ادامه داد: با توجه به موارد یاد شده دادن لقب های متعددی همچون دارالعباده به استان یزد باید نوعی تعارف تلقی كنیم چون كاری از پیش نبرده ایم.

نماینده پنج شهرستان استان با تأكید بر بیزاری از شعارزدگی گفت: برحسب وظیفه و ایجاد عدالت كه محكم روی آن ایستادم به میدان آمدم و این جایگاه، جایگاه خدمت است و هركس نمی‌تواند با این اصول كار كند باید برود.

زارع زاده ادامه داد: ابركوه با دیگر شهرهای حوزه انتخابیه برایم دریك ردیف است و تاكنون 9 بار به ابركوه سفر كردم و بعضی از مسائل و مشكلات از جمله تسریع در ساخت پروژه راه ابركوه به هرات و مروست را با رئیس راه شهرسازی ابركوه

بررسی كردیم .

عضو كمسیون شوراهای مجلس افزود: در حالی كه در برخی شهرستان‌ها تمام زیرساخت‌ها برای استقرار صنایع فراهم است، در مناطق محروم استان سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع باید برای قطره‌ای آب راههای بسیار پر پیچ و خم اداری را

طی كنند و این امر با دیگر نقاط برخوردار استان بسیار تفاوت دارد.

 

امام جمعه ابركوه هم در این جلسه گفت : قانون ناعادلانه ارزش افزوده و تقسیم ناعادلانه درآمدهای در بخش مالیات بر ارزش افزوده، محرومیت شهرستان‌ های محروم را دو چندان كرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی اظهار داشت: مردمان سخت كوش ابركوه با زندگی در دل كویر ،این شهرستان را به یك نقطه پر نشاط و نقطه امیدبخش تبدیل كردند و با وجود پتانسیل‌هایی كه در زمینه های مختلف دارد می

تواند در بخش كشاورزی و صنعت جایگاه ویژه ای داشته باشد و دولت باید برای توسعه زیرساختها و ایجاد اشتغال این شهرستان محروم تلاش كند.

وی اضافه كرد: با شتاب و سرعتی كه در پروژه بزرگراه تفت به سورمق دیده می شود امیدواریم این پروژه ملی در هفته دولت به بهره برداری برسد كه نقش بسیار تاثیرگذاری در توسعه استان و شهرهای همجوار دارد .

در ادامه فرماندار ابركوه با تبریك فرارسیدن ماه نزول قرآن گفت: در ماه مبارك بیشتر به حل و فصل مشكلات مردم بپردازید و با برخورد خوب با ارباب رجوع ،آنها را در حل مشكلاتشان یاری دهید.

اسماعیل برزگرزاده اظهار داشت :در ماه مبارك رمضان قشرهای نیازمند و محروم جامعه را دریابید و به آنها كمك كنید.

وی در این آئین ،مسئولان جدید نهادها و ادارات ،آب منطقه ای ،آموزش وپرورش ، اطلاعات ، امور مالیاتی سازمان تعاونی روستایی ، سپاه پاسداران ابركوه را به حاضران معرفی و از خدمات و فعالیت های مسئولان قبلی تقدیر كرد.

مدیركل بهزیستی استان یزد با حضور در شورای اداری ابركوه با تبریك هفته بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی مولود انقلاب است و باهدف خدمت رسانی به اموركودكان بی سرپرست ، سرپرست خانوار، مسئولیت سلامت روان جامعه و

آموزشهای لازم مهارتهای زندگی تشكیل شد.

رحیمی نسب اظهار داشت : در استان یزد بیش از 43هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند كه نزدیك به 19 هزارنفر آنها معلولند .

وی بابیان اینكه شعار امسال بهزیستی توانمندسازی با رویكرد تولید ملی است،افزود: كاهش ورودی به بهزیستی با فعالیت های پیشگیرانه و مشاوره و آموزش آسیب های اجتماعی و همچنین افزایش خروجی با توانمندسازی اجتماعی ،

اقتصادی فرهنگی و جسمی روانی در برنامه این سازمان است.

در ادامه مدیركل بازرسی استان گفت: استان یزد كمترین شكایت را در سطح كشور داشته است و حتی یك نفر كارمند هم به عنوان كارمند متخلف نداشتیم .

میرزایی پور اظهار داشت : بنده اعتقادم این است كه به جای اشكال تراشی باید بیشتر برای تقویت مدیران دستگاهها در راستای نیل به اهداف آن مجموعه تلاش كنیم .

وی ادامه داد: كار بیشتر فرمانداران ،كار نظارتی است كه باید بیشتر برروی دستگاههای اداری نظارت كنند و همه باید تلاش كنیم تا وظیفه دینی ، شرعی و قانونی خود را انجام دهیم .

در جلسه شورای اداری ابركوه فرماندار ابركوه با اهدای لوح سپاس از احمد آخوندی بخشدار مركزی ابركوه كه از سوی مدیركل امور سیاسی و انتخابات استانداری به عنوان بخشدار نمونه استان یزد انتخاب شده است تقدیر شد .