به گزارش روابط عمومی فرمانداری ،" اسماعیل برزگر زاده" در آخرین جلسه شورای اداری ابرکوه که با حضور مسئولان دستگاههای اداری و اجرائی در محل فرمانداری ابرکوه تشکیل شد اظهار داشت : برای رفاه حال مسافران چندین جلسه ستاد تسهیلات مسافران نوروزی تشکیل شد و 10کارگروه در زمینه خدمات رسانی به مسافران نوروزی تلاش خواهند کرد.

وی باتبریک فرارسیدن سال نو افزود: انشاءالله سال جدید سالی توام با موفقیت و سربلندی باشد و تحول عظیمی در همه ما ایجاد کند.

برزگر زاده ادامه داد: ایران اسلامی با پایبندی به اسلام روند خوبی را با قدرت و عزت دنبال می کند و همچنان در حال پیشرفت است .

این مقام مسئول اجرایی ابرکوه خاطرنشان کرد: دشمنان ما و استکبار جهانی تلاش کردند با تحریم ها تغییر رفتاری در جمهوری اسلامی ایجاد کنند اما با اتحاد و همدلی ملت توطئه های شوم دشمنان نقش برآب شده است.

فرماندار ابرکوه با بیان اینکه دشمن همیشه دشمن است و دست از توطئه بر نخواهد داشت، تاکید کرد: ملت و مسئولان با پیروی از منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی از تحریم های دشمن عبور کرده و دشمن را مایوس خواهند کرد.

برزگرزاده همچنین افزود: ملت هوشیار ایران اسلامی با اتحاد و وحدت خود با اطاعت پذیری از ولایت از بحران ها عبور کرده و عظمت و اقتدار این نظام را به رخ دشمنان خواهد کشاند.

فرماندار ابرکوه افزود: باید با حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی انتخابات پرنشاطی را برگزار و توطئه های دشمنان را نقش برآب کنیم.

فرماندار ابرکوه با بیان اینکه با وجود مشکلات اقتصادی فعالیت های خوبی در حوزه عمرانی و اشتغال دراین شهرستان ایجاد شده است، افزود: امسال 12 جلسه کار گروه بخش کشاورزی با هدف تولید و اشتغال در این بخش واختصاص تسهیلات و صرفه جویی در آب کشاورزی تشکیل شد.

برزگرزاده اضافه کرد: در این کارگروه 350 طرح در بخش های مختلف کشاورزی مصوب شد و به استان ارائه و در این زمینه 130 میلیارد ریال تسهیلات به افراد جویای کار و بخش تولید پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات در زمینه توسعه کاشت زعفران ، افزایش تولید عسل ، ساخت مرغداری و تولید مرغ گوشتی ، ساخت کشت گل خانه ای ، توسعه و ساخت گاوداری ها در زمینه تولید شیر، ساخت میدان میوه و تربار به متقاضیان پرداخت شده است که با توجه به استقبال افراد جویای کار و همچنین تولید طرحهای دیگر کشاورزی ،پرداخت دوباره تسهیلات در حال پیگیری است . 

برزگر زاده خاطرنشان کرد : با وجود بارندگی های خوبی که در سال زراعی جاری انجام شد اما هنوز این شهرستان در بحران خشکسالی بسر می برد و امسال برای جبران بخشی از خشکسالی ها 44میلیارد ریال بودجه در زمینه 55پروژه هزینه شد.

وی درباره مسکن نیز گفت : دولت با پرداخت 240میلیارد ریال تسهیلات بانکی امسال ساخت یکهزار و 201 باب مسکن مهر بصورت ویلایی در ابرکوه به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد.

فرماندار ابرکوه بااشاره به طوفان شدید چند روز قبل که در 40سال گذشته بی سابقه بود، افزود : این طوفان نزدیک به 100میلیارد ریال خسارت وارد کرد .

وی ، نصب بیش از 12هزار چراغ لاک پشتی و لامپ در طرح روشنائی بلوار ها، میادین و محلات این شهرستان از دیگر فعالیتهای اداره برق ابرکوه برشمرد.

فرماندار ابرکوه در پایان سخنانش از افتتاح و ساخت چند واحد تولیدی در این شهرستان خبر داد.

امام جمعه موقت ابرکوه هم در این جلسه با تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب (س) گفت : حضرت زینب رسالت خوبی درحادثه عاشورا به عهده داشتند .

حجت الاسلام تقی فتاحی اظهار داشت: با فرارسیدن سال نو دست نیازمندان و مستمدان را بگیریم و باکمک های خود آنها را دریابیم .