یک استاد حوزه و دانشگاه:

به گزارش فرمانداري ابركوه، حجت ‌الاسلام محمود حکمت ‌نیا پنج شنبه شب در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شش شهید طلبه و روحانی ابرکوه در حوزه علمیه ولی‌عصر (عج) با بیان اینکه عظمت شهدا مانع از صحبت راحت در مورد آنان است، اظهار داشت: این مشکل زمانی اضافه می‌شود که در مورد آنان بسیار بدانیم و برای من که افتخار هم‌رزمی این عزیزان را داشته ‌ام بسیار سخت ‌تر است.

وی افزود: شهدای ما علاوه بر دفاع از خاک میهن اسلامی که در تمام کشورها مرسوم و با ارزش است، دفاعی همه‌جانبه در نبرد ارزش ‌ها داشتند.

وی یادآور شد: همان‌ طور که باید در جنگ خاک مرزها را شناخت و سپس به دفاع از آن پرداخت، جنگ عقیدتی و ارزشی نیز نیاز به ترسیم مرزها دارد و این کار به خوبی از سوی شهدای ما صورت پذیرفت و وجه تمایز این عزیزان با کشته‌ های دیگر کشورها که در دفاع از خاک جان خود را فدا کردند نیز همین مسئله است.

حکمت‌نیا با بیان اینکه در صدر اسلام عبارت "لا الله الا الله" مرزهای عقیدتی را مشخص می ‌کرد، اظهار داشت: اکنون مانند سابق مرزهای عقیدتی و ارزشی شفاف نیست و بالطبع دفاع از آنها نیز بسیار مشکل است.

وی یادآور شد: ابزارهای جنگ عقیدتی بسیار متنوع شده است و بسیاری از مسائلی که در این حیطه رخ می ‌دهد و از جمله توهین‌ هایی که به مقدسات از سوی دشمن صورت می‌گیرد در همین راستا است.

وی با اظهار تأسف از اینکه در بسیاری از اوقات دچار غفلت در این حیطه شده ‌ایم، افزود: به گفته برخی از غربی‌ ها که خود را شدیدأ محتاج معنویات برای غلبه بر مشکلات جامعه غربی می ‌دانند ما غرق در ارزش‌ها شده‌ایم و قدردان آنها نیستیم.

این استاد حوزه و دانشگاه که تألیفات بسیاری را در کارنامه خود دارد، افزود: گرچه وجود جوانان در این عرصه مایه امیدواری است اما باید بسیجیان سابق نیز تلنگری به خود بزنند و در این عرصه و جنگ فراگیر که در پیش‌رو است، پیشقدم شوند.