به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان ابرکوه به ریاست محمد حسین امامی فرماندار ابرکوه و با حضور معاونین فرماندار، بخشدار بهمن و جمعی از مدیران و مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ابرکوه با اشاره به اینکه مردم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مانع ازافزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان شوند گفت: جهت جلوگیری از تجمع در آرمستان ها، شهرداری‌های ابرکوه و مهردشت و بخشداری با همکاری نیروی انتظامی اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

محمدحسین امامی به ادامه محدودیت اصناف تا ساعت 21 و عدم خدمت‌رسانی به افراد بدون ماسک اشاره کرد و افزود: ساعت مجاز برای فعالیت تالارهای پذیرایی نیز تا ساعت 21 بوده که باید به صاحبان تالارها اطلاع‌رسانی و تعهد کتبی از آنان اخذ شود. در صورت ادامه داشتن روند افزایش بیماری مجبور به تعطیلی کامل تالارها و همچنین کانون‌های تجمع خواهیم بود.

امامی با بیان اینکه گزارش‌ها حاکی از عدم رعایت موازین بهداشتی در مدارس است، ادامه داد: مدارس باید تعطیل و کلیه آزمون‌ها به صورت غیرحضوری برگزار شود. ضمن اینکه نظارت شدید باید بر روی بانک‌ها، مطب پزشکان و داروخانه‌ها نیز صورت گیرد و در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی با هماهنگی دادستان این مراکز تعطیل شود.

فرماندار ابرکوه تاکید کرد: طرح شهید سلیمانی و بیمار یابی باید در سراسر شهرستان به صورت یکسان انجام شود و تمرکز تنها بر روی شهر قرار نگیرد.

وی همچنین بر جلوگیری از تجمعات در باغ‌ها تأکید کرد و پیشنهاد قطع خدمات آب و برق و همچنین زدن برچسب‌های اخطار بر روی درب باغ‌ها را که توسط اعضای حاضر در جلسه مطرح شد، تأیید و تصویب کرد.

در ادامه عبدالحسین اکرمی اظهار کرد: تا پایان دی‌ماه تعداد چهار هزار و 543 مورد تست PCR در شهرستان انجام و در مجموع از ابتدای شیوع کرونا تا پایان دی‌ماه دو هزار و 167 مبتلا به کرونا در ابرکوه شناسایی شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ادامه داد: در طول دی‌ماه 132 کرونا مثبت و در طی پنج روز گذشته 58 مورد مثبت را مشاهده کرده‌ایم که در صورت ادامه داشتن همین روال (چنانچه شیب بیماری به همین صورت بوده و افزایش نداشته باشد) در پایان بهمن‌ماه قریب به 350 کرونایی در شهرستان خواهیم داشت.