رئیس جمعیت هلال احمر ابرکوه :

به گزارش روابط عمومي فرمانداري "خلیل اکرمی" رئيس جمعيت هلا احمر ابركوه در اين باره  اظهار داشت:به منظور نهادینه کردن مشارکت اعضاء و داوطلبان فعال،افراد نیکوکار و نوع دوست و خیرین در این موسسه از آنان برای حضور در این انتخابات دعوت می کنیم.

اکرمی خاطر نشان کرد:مرحله اول سومین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر همزمان با سراسر کشور در 22 اردیبهشت سال 91 در کلیه شهرستان هائی که شعبه این جمعیت در آن ها دائر  و فعال و دارای حد نصاب لازم و فعالانه داوطلبان برای برگزاری انتخابات باشد برگزار می شود.اكرمي فراهم نمودن زمینه حضور حداکثری و موثر این افراد در ارکان تصمیم سازی و تصمیم گیری از اهداف جمعیت هلال احمر دانست.

وي افزود:تمامی اعضاء داوطلبان،جوانان و امداد گران فعال واجد شرایط عضویت در مجامع شهرستان،حق رأی و انتخاب اعضای شورای اجرائی شهرستان را دارند و کلیه داوطلبان و اعضاء واجدین شرائط می توانند در صورت تمایل برای عضویت در شورای اجرائی از 22 تا 28 فروردین به شعبه جمعیت در شهرستان ابرکوه مراجعه کنند وضمن اعلام نامزدی، مدارک لازم را به ستاد اجرائی شهرستان ارائه دهند.
وی همچنین برخی از شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان را نیز برشمرد.
اکرمی اظهار داشت:تابعیت جمهوری اسلامی، حداقل سن 16 سال تمام با دارا بودن 6 ماه سابقه عضویت در جمعیت و عضویت یا داوطلبی فعال در شعبه جمعیت در شهرستان از شرائط انتخاب کنندگان است.

وی افزود:اعضاء و داوطلبان فعالی که خواهان عضویت در شورای اجرائی، مجمع استان، هیأت مدیره ، مجمع عمومی ، شورای عالی یا بازرس هستند باید دارای شرائط عمومی از جمله تابعیت جمهوری اسلامی،التزام عملی به قانون اساسی و اصل ولایت فقیه،التزام به اصول بنیادین جمعیت،داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت از نظام وظیفه برای آقایان باشند و همچنین مفاد ماده 76 آئین نامه برگزاری انتخابات مجامع هلال احمر را نیز رعایت کنند.
اکرمی در ادامه اظهار داشت: داشتن حداقل 25 سال سن تمام، داشتن حداقل مدرک تحصیلی کاردانی یا معادل آن از مراکز معتبر آموزش عالی و داشتن حداقل 3 سال سابقه کار اجرایی یا تجربه مفید با تصویب هیأت نظارت بر انتخابات شهرستان نیز شرایط اختصاصی انتخاب شوندگان از مجمع شهرستان برای شورای اجرایی و بازرسان است.