به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان با حضور محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه ، علی محمد شیخی معاون توسعه و منابع پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، معاون سیاسی فرماندار ، بخشدار مرکزی و جمعی از مدیران و مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .

فرماندار ابرکوه گفت: چند برنامه عمرانی در اولویت کاری اداره ورزش و جوانان است که برخی به نتیجه رسیده و تعدادی در هفته دولت و برخی در هفته تربیت بدنی و تعدادی هم در دهه فجر به بهره برداری خواهیم رساند.

کاظمی نسب افزود : چند پروژه است که مورد تأکید است و نیاز به پیگیری دارد تا در دهه فجر به بهره برداری برسد مانند تکمیل سالن ورزشی ده عرب، زمین های چمن رئیس آباد و هارونی، راه اندازی سالن هزار و 200 نفره، تجهیز و تعمیر استخر سرپوشیده، تعمیر، بازسازی و بهسازی مجموعه ورزشی ابرکوه، سالن های ورزشی بخش بهمن و تجهیز خانه های ورزش روستایی که در ادامه کار باید خیلی سریع پیگیری شود تا به بهره برداری برسد .

وی خاطر نشان کرد: برنامه ها و پروژه های جدید مورد انتظار است چون ابرکوه حقش هست که در لیگ های ورزشی تیم داشته باشد. علی رغم مشکلات مادی و پولی و اعتباری که وجود دارد امکان جذب و به کارگیری بخش خصوصی هست که از این طریق در لیگ های معتبر ورزشی تیم های خوبی داشته باشیم و با آماده کردن زیرساخت ها ورزشی در شهرستان بتوانیم تیم های ورزشی بزرگ را به شهرستان بیاوریم که هم باعث رونق و گسترش فعالیت های ورزشی شود هم ورزشکاران ابرکوهی بتوانند خود را در عرصه های مختلف ملی و بین المللی به نحو شایسته مطرح کنند.

فرماندار در پایان افزود : ورزشکاران ملی و بین المللی داریم ک باید تقدیر از آنها در دستور کار قرار گیرد .

خاموشی رئیس اداره ورزش و جوانان در خصوص فعالیت های عمرانی شهرستان گفت: دو سالن چند منظوره در روستاها که یکی اسفند آباد و یکی ده عرب بوده که مورد اخیر 99 درصد پیشرفت داشته و فقط انشعابات مانده که با همکاری فرمانداری  به بهره برداری برسد.

وی افزود: احداث 6 زمین چمن مصنوعی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و فرمانداری ابرکوه وهمچنین دو زمین چمن دیگر در دست اقدام است. 9 خانه ورزشی روستایی تجهیز شده و احداث زمین والیبال ساحلی را داشتیم. تعمیر و تجهیز سالن شهید مستوفی و تبدیل شدن به سالن بدنسازی که موجب رقابت بین بقیه باشگاه ها شد و از لحاظ آماری هم تأثیر گذار بوده که سال 97 تعداد ورزشکاران به 4500 نفر رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: سه زورخانه به صورت خیری در روستاها احداث شده است که در بخش بهمن زورخانه ها فعالیت خوبی دارند و ورزش پهلوانی رونق خاصی گرفته است.

متوسل سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان گفت: در اولین جلسه با هیئت های ورزشی برنامه هایی که داریم مطرح می کنیم تا بتوانیم با استفاده از نقاط ضعف و قوت که در ورزش شهرستان است و طی برنامه ریزی های که از قبل انجام شده این نقاط را بررسی و راهکار بهتری پیدا  کنیم .

وی افزود: تکمیل پروژه ها و در صورت نیاز احداث زیرساخت ها متوسط به میزان اعتباری است که جذب می کنیم. با قول مساعد مدیر کل امید است بتوانیم به این موارد رسیدگی کنیم.

در پایان از زحمات چندین ساله رضا خاموشی تجلیل و قدردانی شد وهمچنین محمدمهدی متوسل به عنوان سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ابرکوه معرفی گردید.