مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با بیان این که زنان نباید وظایف اصلی خود را فراموش نکنند گفت:امام نگرش نوینی از نقش زنان در جامعه تبیین و تفسیر کرد که باعث فروریختن دیدگاه های نادرست نسبت به آنان شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری به نقل از ابــرنیوز فخرالسادات خامسی در کارگروه زنان با حضور مشاوران اموربانوان فرمانداری های استان یزد،فرماندار ابرکوه و جمعی از مسئولان ابرکوه اظهار داشت:انقلاب اسلامی به زنان جایگاه و منزلت بخشید و نقش زنان در پیروزی انقلاب چشمگیر بود.

خامسی ادامه داد: بعد از انقلاب نیز زنان در تمامی عرصه ها حضور داشتند و ضامن پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بودند و شاخصه زنان ما در این مسیر پایبند بودن آنان به اسلام و فرمایشات مراجع عظام در فعالیت های اجتماعی بود.

وی افزود:در قبل از انقلاب اسلامی دو عامل جهل و بی دینی باعث شده بود که نقش و جایگاه اصلی زنان در جامعه دیده نشود که خوشبختانه این جایگاه در انقلاب اسلامی و با آگاهی بخشی امام راحل و با حضور پرشور آنان در راهپیمایی ها که در برخی از مواقع رساتر و پرشورتر از مردان بود  نقش خود را باز یافتند.

خامسی ادامه داد:آن چیز که امروزه غیر قابل انکار است این است که نقش زنان در این زمان پررنگ تر از همیشه است.

مشاور زنان استاندار یزد تأکید کرد:بزرگترین تهدیدی که امروز زنان را تهدید می کند آن است که آنان بخواهند در قالب مردان در جامعه حضور داشته باشند.

وی افزود:حضور زنان در فعالیت های اجتماعی نباید بنیان خانواده را به هم بریزد و ایجاد ناهنجاری کند و زنان در طول زمان نقش واقعی خود را فراموش کنند زیرا جامعه ای که دچار بی اعتدالی شود مشکل می شود.

خامسی ادامه داد:زنان باید تفاوت خلقت خود با مردان را ببینند و با ادای وظایف خود در قبال خانواده و با در نظر گرفتن این مسئولیت ها در جامعه فعالیت کنند که در این صورت می توانند موفق شوند و امیدواریم که دولت و سیاستگزاران کشور نیز با توجه به این موارد زمینه فعالیت زنان به عنوان نیمی از جامعه را فراهم کنند.

 

تهیه و تنظیم خبر:رحیم میرعظیم