به گزارش روابط عمومي فرمانداري نشست مشترك مديران و مسئولين روابط عمومي ادارات شهرستان ابركوه عصر ديروز با حضور مدير كل روابط عمومي استانداري و رئيس ستاد بزرگداشت هفته ارتباطات و روابط عمومي در محل فرمانداري برگزار شد.

سيد نبي رسولي فرماندار ابركوه در اين جلسه ضمن تسليت شهادت امام موسي كاظم (ع) و تبريك پيشاپيش عيد مبعث اظهار داشت: 27 ارديبهشت براي جامعه ي روابط عمومي در تقويم يك روز ملي است .روزي كه در سطح جهان نيز به عنوان روز ارتباطات و جامعه اطلاعاتي نامگذاري شده است.اين روز فرصت مناسبي است كه بيشتر به تبيين نقش و جايگاه روابط عمومي پرداخته شود.

وي افزود: اهميت نقش و جايگاه روابط عمومي در عصر اطلاعات و ارتباطات زماني مشخص مي شود نقش قابل توجه روابط عمومي را در كمك به تصميم گيري هاي مديريتي و استراتژيك يك سازمان درك كنيم.

رسولي گفت: در واقع روابط عمومي ابزاري است قوي جهت مديريت افكار و اصلي ترين حلقه بين مديران نهادها و سازمان ها با جامعه هدفشان مي باشد بطوري كه كل منافع يك سازمان هدف و محور اصلي عملكرد آن مي باشد.هدفي كه متاسفانه امروزه كمتر در روابط عمومي ها به آن پرداخته مي شود و منافع سازمان قرباني منافع مديران سازمان شده است و اين رويكرد بايد اصلاح شود.

فرماندار در بخش پاياني صحبت هاي خود نداشتن جايگاه با ثبات و شايسته روابط عمومي در قوانين و مقرارت كشور، انتصاب افراد غير متخصص به عنوان روابط عمومي و نبود نيروي آموزش ديده  و دلسوز، عدم دادن اختيار و اقتدار كافي در روابط عمومي توسط مديران را از مشكلات روابط عمومي ها عنوان كرد و حركت به سمت رسالت اصلي و ايفاي احسن وظايف روابط عمومي ها را در گرو حل مشكلات دست و پا گير اين حوزه دانست.

پاك طينت مديركل روابط عمومي استانداري نيز در اين خصوص اظهار داشت: روابط عمومي را در يك كلمه ميتوان به مردم داري معني كرد و با عنايت به شعار "دولت و ملت ، همدلي و همزباني" كه امسال از سوي مقام معظم رهبري مطرح شد و با توجه به اينكه ايجاد اين همدلي بين مسئولين و مردم از وظايف و رسالت اصلي و حقيقي روابط عمومي هاست  لذا امسال را ميتوان سال روابط عمومي ها نيز ناميد.

وي افزود: در واقع روابط عمومي ها پلي هستند بين دستگاه ها و مردم و براي اينكه اين پل بخوبي نقش خودش را ايفا كند لازم است شناخت كافي از طرفين وجود داشته باشد.

پاك طينت در ادامه گفت: مردم بعضا مطالباتي دارند كه اين مطالبه نياز به هدفمند و نظام مند شدن است. لذا روابط عمومي ها بايد آنچه دولتمردان مي گويند براي مردم قابل فهم و نيازهاي قانوني مردم را به گوش مسئولين برسانند.

پاك طينت در بخش ديگري از سخنانش به تبيين برنامه هاي هفته "ارتباطات و روابط عمومي" كه از 27 ارديبهشت لغايت 2 خرداد مي باشد پرداخت و افزود: برگزاري همايش روابط عمومي ها در بافق، رونمايي از سرود روابط عمومي ها ، ديدار با استاندار و امام جمعه يزد از اهم برنامه هاي تدارك ديده شده در اين هفته مي باشد.

در پايان جلسه مديركل روابط عمومي پاسخگوي سوال و پرسش هاي مسئولين روابط عمومي ادارات بود.

لازم بذكر است در ابتداي جلسه متني كه توسط شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي شهرستان ابركوه تنظيم شده بود قرائت شد و در آن از مديركل روابط عمومي استانداري، پيگيري نهادينه كردن پست سازماني روابط عمومي ها بر اساس شرح وظايف محوله را خواستار شده بود.