شناسنامه هر ورزشکار بیمه ورزشی او به حساب می آید و اختصاص اعتبارات به ادارات ورزش و جوانان نیز بر اساس ورزشکاران سازمان یافته است.

از جمله فواید بیمه ورزشکاران می توان به آسودگی خاطر ورزشکار در انجام تمرین‌ها و مسابقات اشاره کرد.

آمار 60 هزار نفری بیمه ورزشی استان یزد/ هزینه ناچیز بیمه ورزشی

در حال حاضر بیش از دو و نیم میلیون نفر از ورزشکاران کشور زیر پوشش بیمه هستند و این آمار در استان یزد حدود 60 هزار نفر است.

هزینه بیمه های ورزشی بسیار ناچیز است و این مبالغ نمی تواند بهانه ای برای عدم دریافت بیمه نامه ورزشی باشد.

در سال جاری برای یکسال بیمه ورزشی از ورزشکاران شهری شش هزار تومان و ورزشکاران روستایی سه هزار تومان دریافت می شود و دانش آموزان نیز با پرداخت سه هزار تومان کارت بیمه دریافت می کنند.

هفته تربیت بدنی و ورزش و کسب رتبه برتر کمیته خدمات درمانی ابرکوه در زمینه افزایش درصد آمار بیمه ورزشی در استان یزد برای دومین سال متوالی، فرصتی را برای یادآوری توجه به بیمه ورزشی و همچنین مشکلات این عرصه فراهم

کرد تا این مهم را با مسئولان ذیربط به بحث بگذاریم.

کمیته خدمات درمانی ابرکوه حائز رتبه اول استان یزد شد

مسئول کمیته خدمات درمانی اداره ورزش و جوانان ابرکوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کمیته خدمات درمانی ابرکوه در سال 90 نسبت به سال 89 از لحاظ درصد افزایش بیمه ورزشکاران با 39.9 درصد رشد، بیشترین رشد بیمه های

ورزشی در استان یزد را به خود اختصاص داده است.

حسین دارایی افزود: ابرکوه در سال 90 تعداد سه هزار و 252 ورزشکار سازمان یافته دارای بیمه داشته است که این رقم در سال 89 به دو هزار و 325 مورد رسید.

وی بیان داشت: این دومین سال متوالی است که شهرستان ابرکوه حائز این رتبه در سطح استان یزد شده است.

دارایی عنوان کرد: همچنین کمیته خدمات درمانی ابرکوه رتبه سوم از لحاظ درصد بیمه نسبت به جمعیت را از آن خود کرده است.

وی گفت: ابرکوه از نظر نظم در عملکرد و هماهنگی با هیئت پزشکی ورزشی استان نیز بر اساس افزایش آمار بیمه ورزشی نسبت به سال گذشته با 61 امتیاز رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

افزایش رشد 109 درصدی بیمه ورزشی ابرکوه

دارایی در مورد آمار ورزشکاران سازمان یافته ابرکوه در سال جاری گفت: در شش ماهه سال جاری سه هزار و 472 ورزشکار ابرکوهی بیمه شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با هزار و 654 مورد با 109 درصد رشد روبرو بوده ایم.

وی مورد علل رشد آمار بیمه ورزشی در ابرکوه اظهار داشت: برای تشویق ورزشکاران به گرفتن بیمه نامه و استفاده از تأسیسات ورزشی که الزامأ باید ورزشکار دارای بیمه نامه ورزشی باشد، راهکارهای خوبی اندیشیده ایم.

مسئول کمیته درمانی ابرکوه گفت: یکی از این راهکارها در اختیار قرار دادن سالن های شهرستان با تخفیف 50 درصدی در اختیار متقاضیان است که استقبال آنها را به دنبال داشته است.

ورزشکاران ابرکوه 20 میلیون خسارت دریافت کردند/ پرداخت 14 میلیون حق بیمه

دارایی افزود: در سال گذشته و از سوی ورزشکاران ابرکوهی حدود 14 میلیون تومان حق بیمه ورزشی پرداخت شده است و صندوق بیمه ورزشی نیز حدود 20 میلیون تومان به آسیب دیدگان ورزشی کمک کرده است.

دارایی در پاسخ به این سئوالات که بیشترین همکاری و یا عدم همکاری در زمینه بیمه ورزشی مربوط به کدام اقشار است، اظهار داشت: موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها و همچنین ورزشکاران روستایی بیشترین استقبال و همکاری

را در دریافت بیمه داشته اند و آموزش و پرورش چندان مشارکتی در این امر از خود نشان نمی دهد.

مشارکت آموزش و پرورش آمار ورزشکاران سازمان یافته را به 6 هزار می رساند

این مسئول ادامه داد: آموزش و پرورش با اذعان به این مطلب که دانش آموزان تحت پوشش بیمه حوادث هستند از دریافت کارت بیمه ورزشی خودداری می کند، این در حالی است که آنان با پرداخت حق بیمه ناچیز ورزشی، قادر به ارائه

خدمات مضاعف به زیر مجموعه خود خواهند بود و از سوی دیگر و با همکاری آنان، می توان تعداد ورزشکاران سازمان یافته شهرستان را به شش هزار نفر افزایش داد و بواسطه آن شاهد عمران ورزشی بیشتری در ابرکوه بود.

دارایی یادآور شد: ورزشکاران با دریافت بیمه نامه ورزشی و در صورت بروز حادثه می توانند از خدمات این بیمه نامه بهره ببرند و هیچ بیمه ای در ایران با این قیمت به ورزشکاران خدمات ارائه نمی دهد.

بیمه ورزشی در ادارات مورد غفلت واقع شده است

رئیس اداره ورزش و جوانان ابرکوه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر اهمیت بیمه ورزشی اظهار داشت: متأسفانه ورزش در ادارات ابرکوه مهجور است.

ابوالفضل قاسمی افزود: مشارکت ادارات در بحث بیمه های ورزشی بسیار ضعیف است و این در حالی است که بودجه های ورزشی ادارات در امور غیر ورزشی صرف می شود.

حقی که از علاقه مندان ورزش سلب می شود

بیمه ورزشی امروزه به خصوص با افزایش هزینه های درمانی و افزایش آسیب ها با توجه به کثرت رشته های ورزشی، اهمیت بیشتری یافته است.

با توجه به اینکه عدم دریافت کارت بیمه ورزشی بر حسب قانون، موجب محرومیت ورزشکاران در استفاده از اماکن ورزشی می شود، ادارات و نهادها و به خصوص موسساتی که جمعیت زیادی را زیر پوشش خود قرار داده اند، باید به این مهم توجه داشته باشند که عدم دریافت کارت بیمه ورزشی با قیمت های بسیار پایین، باعث ضایع شدن حقوق علاقه مندان به ورزش در زیر مجموعه آنها خواهد شد.