امام جمعه ابرکوه:

به گزارش روابط عمومي فرمانداري به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابرکوه با اشاره به سالروز رحلت ملکوتی امام خمینی (ره) اظهار داشت: 14 خرداد یکی از غمبارترین روزهای تاریخ ایران و اسلام است و پس از رحلت رسول خدا(ص)، جهان اسلام این‌چنین شاهد عزای عمومی و تشییع مردمی نبوده است.

وی ادامه داد: زیرا ایشان در تاریخ معاصر تنها شخصیتی بود که قلب مسلمانان جهان اسلام به عشق او می‌تپید.

حسینی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فروغ تابناکی بود که روشنگر افکار و اندیشه‌های پاک صدها میلیون مسلمان عاشق و پاک‌باخته شد.

خطیب جمعه ابرکوه در بخش دیگری از سخنان خود، قیام 15 خرداد 42 را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و مبارزات این ملت ذکر کرد و اظهار داشت: این روز، یادگار ماندگار حضرت امام در تاریخ انقلاب است زیرا آن بزرگوار آفریننده و ایجاد کننده و شکل دهنده قیام و خروش عمومی 15 خرداد بود که طی آن مردم جان برکف علیه شاه ستمگر به میدان آمدند و این روز را سرآغاز رسمی عصیان علیه استبداد داخلی و استعمار خارجی قرار دادند و پشت رژیم ستم‌شاهی را به لرزه افکندند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به نشست گروه 1+5 در بغداد برای گفت‌وگو با ایران اظهار داشت: با اینکه افکار عمومی منتظر به نتیجه رسیدن گفت‌وگوها بودند لکن این گفت‌وگوها ناتمام ماند و به دور بعدی در تاریخ 29 و 30 خرداد در مسکو موکول شد.

حسینی عنوان کرد: در ابتدا مواضع غرب در قبال گفت‌وگو با ایران معلوم بود و گفت‌وگوها بر اساس سیاست شیطانی آمریکایی است که با نگاه تاکتیکی انجام می‌گیرد و نه راهبردی بنابراین توقع نتایج مذاکرات برای ما نتیجه فوری نیست زیرا این مذاکرات فرآیند 10 ساله دارد اما نتیجه عینی آن ابراز حسن نیت ایران اسلامی است که به صورت شفاف درصدد غنی‌سازی اورانیوم با اهداف غیرنظامی است و این موضع ایران اسلامی تاکنون در عرصه دیپلماتیک پیروزی‌هایی را برای کشورمان داشته است و نشانه این پیروزی، اختلاف نظری است که در جمع اعضای 1+5 به وجود آمده است.

وی با اشاره به آغاز به کار مجلس نهم اظهار داشت: مجلس نهم با انبوهی از مسائل مهم و حیاتی و نیز مشکلات اساسی روبه‌رو است و مهم‌ترین ماموریت مجلس باید حمایت همه‌جانبه از فعالیت‌های اقتصادی کشور در مسیر حمایت از تولید ملی کار و سرمایه ایرانی باشد تا زمینه سامان یافتن نظام اقتصادی کشور به لطف خدا فراهم شود.

حسینی افزود: همان‌گونه که در انتخابات اعلام کردم، نتیجه انتخابات را که از سوی مبادی ذی‌ربط و مسئولان نظام اعلام شده است، باید بپذیریم و هرگونه حرف و حرکتی که خلاف شئون باشد، زیبنده ما نیست بر همین اساس من این مسئولیت را به منتخب مردم تبریک می‌گویم و امیدوارم حوزه‌های انتخابیه پنچ شهرستان برای وی مانند دندانه‌های شانه برابر باشد و مناطق محرومی مانند ابرکوه را در امر رسیدگی به نیازها و محرومیت‌زدایی در اولویت قرار دهند.