به گزارش روابط عمومي فرمانداري سيد نبي رسولي در نماز عيد فطر به تبيين عملكرد دولت در يكسال گذشته در شهرستان ابركوه پرداخت.

سيد نبي رسولي فرماندار ابركوه در ابتدا ضمن تبريك عيد سعيد فطر، اين عيد را بازگشت به فطرت پاك انساني پس از يكماه روزه داري و بندگي دانست و آرزوي قبولي طاعات و عبادات همه روزه داران را از درگاه خداوند منان خواستار شد.

وي همچنين از حضور باشكوه مردم مومن و ولايتمدار ابركوه در راهپيمايي روز قدس كه با حضور حماسي خود ضمن تجديد پيمان با آرمان هاي امام راحل(ره) و عهد و پيمان با مقام معظم رهبري حمايت هميشگي خود را از مردم مظلوم فلسطين به نمايش گذاشتند  تقدير و تشكر كرد.

وي در ادامه با تبريك توافق هسته اي به رهبر معظم انقلاب جهت حمايت هاي بي دريغ ايشان از تيم مذاكره كننده از مردم كه با برگزاري جشن در دو شب متوالي حمايت خود را از روند مذاكرات به نمايش گذاشتند تقدير نمود.

فرماندار ابركوه  در بخش دوم از سخنانش به عملكرد دولت و مسئولين شهرستان در يكسال گذشته پرداخت:

وي با اشاره به انتخاب رتبه سوم فرمانداري ابركوه در بين فرمانداريهاي استان بر اساس نتايج نهايي ارزيابي عملكرد اعلام شده از سوي مركز مديريت عملكرد ، بازرسي و امور حقوقي وزارت كشور  و نيز انتخاب شدن بخشداري مركزي ابركوه بعنوان يكي از بخشداريهاي برتر استان؛ اين نتيجه را حاصل تلاش و پيگيري امور مربوطه  توسط همكارانش در فرمانداري و بخشداري مركزي دانست و از آنان تشكر كرد.

وي در خصوص كشاورزي ابركوه اظهار داشت: با توجه به اينكه ابركوه قطب كشاورزي استان محسوب مي شود و بيش از 30 درصد از مردم اين شهرستان بصورت مستقيم به كار كشاورزي و دامداري مشغولند  بايد با كمال تاسف گفت : خشكسالي هاي سالهاي اخير و افت شديد آبهاي زير زميني خسارات جبران ناپذيري به مزارع و محصولات كشاورزي وارد كرده كه جهت مديريت اين وضعيت بخصوص در بخش كشاورزي همكاري مردم و مسئولين بيش از گذشته احساس مي شود.

وي تغيير نوع آبياري مزارع كشاورزي را از غرقابي  به باراني و قطره اي، تجهيز چاه هاي كشاورزي به كنتورهاي هوشمند ، نوسازي خطوط انتقال آب در سالهاي اخير را از جمله اقدامات دولت در جهت حفظ منابع آبهاي زير زميني عنوان كرد .

رسولي گفت:تكميل خط انتقال آب مزرعه ده عرب به بخش بهمن و تكميل پروژه فاضلاب شهرستان از ديگر اقدامات در دست اجرا در جهت تامين آب شهرستان در سالهاي آتي مي باشد.

رسولي در خصوص صنعت با نويد راه اندازي كارخانجات كاشي و فولاد تا پايان سال جاري گفت: انشالله قسمت عمده اي از مشكل بيكاري شهرستان با افتتاح و راه اندازي اين واحدها  مرتفع خواهد شد.

وي همچنين انتخاب شهرستان ابركوه بعنوان "منطقه ويژه اقتصادي" توسط كارگروه اقتصادي كشور را از ديگر امتيازهاي ابركوه در حوزه اشتغال پايدار و صنعت مطرح كرد و افزود: و برنامه ريزي و سياست گذاري كلان شهرستان در حوزه صنعت و اشتغال بر پايه همين ظرفيت در حال پيگيري است.

نماينده عالي دولت در شهرستان در خصوص محورهاي مواصلاتي و راه هاي شهرستان توضيحاتي در خصوص محور ابركوه سورمق بويژه كنارگذر شهري،محور ابركوه مروست؛احداث خط آهن يزد – اقليد؛محور خرم بيد به اسفندآباد ارائه و بر تكميل اين پروژه ها تا پايان سال 95 تاكيد كرد.

رسولي ساخت مدرسه شهرك مسكن مهر،احداث اردوگاه  تفريحي ؛ توسعه بيمارستان خاتم النبيا ؛شروع ساختمان دانشكده پيراپزشكي؛ تكميل پايگاه انتقال خون را از ديگر برنامه هاي در دست اقدام دولت در ابركوه عنوان كرد.

فرماندار در پايان با اشاره به موقيعت شهرستان و جاذبه هاي تاريخي و ميراثي ثبت شده ابركوه اظهار داشت : نام ابركوه در سال گذشته بعنوان يكي از 14 شهر نمونه گردشگري انتخاب و ثبت گرديد و اين پتانسيل در جهت جذب توريسم بيش از گشذته مورد توجه مسئولين شهرستان قرار دارد.

فرماندار در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه مسائل فرهنگي ؛ اجتماعي  و هنري شهرستان نيز مطالبي را بيان داشت كه برگزاري يادواره هاي شهدا،ثبت هيئات هاي عزاداري شهداي دشت كربلا در آستان قدس رضوي؛تشكيل مجمع خيرين سلامت و ... جمله اين اقدامات بود.

در پايان فرماندار از نيروهاي نظامي ، انتظامي، دادگستري  و شوراي تامين شهرستان كه در جهت حفظ  نظم و امنيت و حل مشكلات ترافيك و برخورد قاطع با افراد سودجو،اراذل و اوباش و متخلفين نهايت تلاش و همكاري را داشته اند تقدير و تشكر كرد.