کمیسیون روشنایی و فضای سبز؛

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری به نقل از رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا،فرماندار ابرکوه در جلسه کمیسیون روشنائی شهرستان گفت: عدم روشنائی مناسب معابر یکی از مشکلات است.

 اسماعیل برزگر زاده اظهار داشت: علاوه بر آنکه در بسیاری از معابر شهرستان روشنائی وجود ندارد برخی از معابر نیز که از قبل دارای سیستم روشنائی نیز بوده اند به صورت ناقص فعال است.

وی افزود : بلوار امام رضا(ع) تا فیض آباد به عنوان وردی استان یزد و روستاهای در مسیر آن به جهت عدم روشنائی کافی تاکنون شاهد حوادث دلخراشی بوده اند.

برزگر زاده یادآور شد: از دیگر نقاطی که نیازمند جدی روشنائی است مسیر گنبد عالی است که به جهت تفرجگاهی بودن و تردد بالای آن نیازمند توجه جدی است.

برزگر زاده خاطر نشان کرد: از دیگر نقاط مهم شهرستان که نیازمند روشنائی است جاده جدید مریم آباد به امامزاده عباسعلی است که با توجه به زیارتی بودن مسیر باید در اولویت های شرکت توزیع برق باشد.وی همچنین از عدم اجرای مصوبات سال 89 در زمینه روشنائی شهرستان نیز انتقاد کرد.

 برزگر زاده تأمین برق جاده حسام آباد که محل تردد کشاورزان است و پارک احمد آباد را که تنها نیازمند 200 متر شبکه برق جهت راه اندازی است  را از دیگر درخواست ها در تأمین روشنائی ذکر کرد.

وی با بیان آنکه روشنائی معابر نسبت به قبل بهتر شده است یادآور شد: برای ایجاد رضایت مردم نصب 600 دستگاه چراغ لاک پشتی دیگر لازم است.

شهردار ابرکوه نیز برخی از معابر مورد نیاز روشنائی را خیابان فردوسی، بلوار جمهوری اسلامی به مسجد کوثر و پیش بینی روشنائی ادامه بلوار معلم تا سنگ فتح آباد ذکر کرد.

رئیس شورای بخش مرکزی نیز اظهار داشت: مردم 6 روستای در مسیر تقاطع 19 دی تا فیض آباد تاکنون به جهت نبود روشنائی متحمل خسارات جانی بسیاری شده اند و این درحالی است که این مسیر را با وجود وجود کارگاه های مزاحم شهری در 2 کیلومتر از آن نمی توان جاده به حساب آورد و باید مورد توجه شرکت توزیع قرار گیرد و انتظار داریم که این موضوع بین مسئولان برق و راه و ترابری پاسکاری نشود.

نماینده شورای اسلامی شهرستان در استان نیز اظهار داشت: امیدواریم که تنها بحث مالی در این جلسه مطرح نشود.

محمد رضا ربانی افزود: در کمیسیون های قبلی نیز بحث مشکلات مالی مطرح بود اما با وجود آن کارهای بزرگی نیز در این زمینه انجام شده است که از جمله آن ها می توان به تأمین روشنائی بلوار امام رضا و بلوار امام علی، خیابان سرو و کمربندی اشاره نمود.

شهردار مهر دشت نیز یادآور شد: ورودی نصرت آباد و اردی از جمله نقاط حادثه خیز این شهر است که باید تأمین روشنائی این محل ها در اولویت قرار گیرد.

علی فلاح افزود: تنها با 5 دستگاه چراغ لاک پشتی می توان روشنائی ورودی این شهر را تأمین کرد.

معاون شرکت توزیع برق استان نیز اظهار داشت: در زمینه مالی مشکلات بسیاری داریم ولی تاکنون تلاش ما در انجام تعهدات بوده است.

شریفی نسب افزود: تأمین روشنائی بسیاری از مسیرها در حیطه اداره راه و ترابری است .

وی همچنین از تعامل با مسئولان شهری ابرکوه برای رفع مشکلات روشنائی شهرستان نیز خبر داد.