به گزارش روابط عمومی فرمانداری "اسماعیل برزگرزاده"  فرماندار ابرکوه قبل از خطبه های نماز جمعه دیروز سخنانی را پیرامون مناسبت های هفته و مسائل سیاسی اجتماعی شهرستان بیان نمود: فرماندار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهید والامقام علامه مرتضی مطهری و روز معلم گفت: در اهمیت و مقام و شان معلم همین بس است که در اولین سوره ای که بر پیامبر نازل شد یعنی سوره علق صفت تعلیم برای خداوند متعال آمده است.

بنابراین معلیمن دلسوز ،متدین و متعهد کارشان خدایی و شغلشان ، شغل انبیاست.

وی همچنین با گرامیداشت روز کار و کارگر اظهار داشت: هفته ی کار و کارگر در حقیقت تکریم انسان های عزتمندی است که مهارت و قوت بازو و قدرت اندیشه خود را در جهت خدمت به مردم ، پیشرفت ، تولید و اقتصاد به کار گرفته اند و نفس بی بدیل منابع انسانی در تحول ، پیشرفت اقتصادی و تولید بر کسی پوشیده نیست.

حضرت امام حیات یک ملت را مرهون کار و کارگر و حق تعالی را مبدا کار و کارگری می دانند و این نشانه ارزش و اهمیت کار و کاگر است.

برزگرزاده همچنین با یاداوری روز شورا و تبریک به همه عزیزان شوراهای شهر و روستا ، شورا ها را مظهر تجلی مشارکت مردمی و مردم سالاری دینی دانست.

وی افزود:  شورا باعث الفت اجتماعی و پیوند مردم می گردد و یکی از ارکان مهم سلامت در تصمیم گیری هاست.

 

برزگرزاده در بخش دوم سخنان خود با اشاره به صحبت های اخیر نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم همراهی مسئولین شهرستان با وی اظهار داشت:

به جناب آقای زارعزاده که نتیجه عملکرد 700 روزه ی خود را با بهانه ی عدم همراهی مسئولین شهرستان توجیه میکنند باید گفت:

  1. 1- لازم است نماینده قبل از مراجعه به شهرستان با مسئولین شهرستان(فرماندار) هماهنگی نماید. ایشان تاکنون بدون اطلاع قبلی به این شهرستان مراجعه نموده اند و ما تاکنون در جریان سفرهای ایشان به شهرستان قرار نگرفته ایم.
  2. 2- جنابعالی نماینده مردم هستید نه نماینده مسئولین! پس نباید منتظر دعوت مسئولین باشید .شما براحتی می توانید در مجالس، مساجد و ... در بین مردم حضور پیدا کنید و از نزدیک با مشکلاتشان آشنا شوید.
  3. 3- با توجه به حداقل اقدامات مدیر دفتر جنابعالی در شهرستان در خصوص شبانه روزی کردن درمانگاه مهردشت که وی رئیس شورا و از اهالی بخش بهمن و شهر مهردشت نیز است و از طرفی با توجه به پیگیری های  بخشدار و شورای شهر در همین رابطه چه اقدامی را در راستا انجام داده اید؟

برزگرزاده  افزود: در عین حال در طول مدت نمایندگی ایشان فرمانداری تعامل و همکاری لازم را داشته است. به طور مثال ایشان در جلسات اداری شهرستان دعوت به عمل آمده است که در دو جلسه شورای اداری مورخ 91/4/27 و 91/7/8 حضور داشته اند . در این جلسات خواسته هایی که از طرف مسئولین بویژه امام جمعه محترم شهرستان ارائه گردید که مهمترین آنها عبارت است از :

 

حمایت از سرمایه گذاران صنعتی شهرستان، درخواست رفع قانون توزیع درآمد ارزش افزوده در نقاط برخوردار از امکانات صنعتی و معدنی و محروم بودن نقاط غیر برخوردار از این درآمد، تاکید بر پیگیری پروزه های راه های ارتباطی

 

هم چنین در جلسه شورای اداری مورخ 8/7/91 بنا به توصیه نماینده مصوب گردید که ادارات و نهادهای شهرستان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را تنظیم و جهت پیگیری به ایشان ارسال کنند که تا به حال مکاتبات زیادی صورت گرفته که اهم آن به شرح زیر می باشد:

الف : در بخش بهداشت و درمان

  1. تویسعه بیمارستان ابرکوه 
  2. تعمیر و تجهیز بیمارستان
  3. تامین آمبولانس مراکز درمانی
  4. شبانه روزی نمودن درمانگاه مهردشت

 

  1. ب: در بخش راه و شهرسازی:
  1. تامین اعتبار پروژه  راه مواصلاتی ابرکوه – مهردشت
  2. ارتقا و تبدلیل راه اصلی تفت - ابرکوه – سورمق به بزرگراه
  3. تامین اعتبار پروژه ی محور اسنفد آباد – صفاشهر
  4. اتصال جاده ابرکوه – جرقوییه به بخش بهمن
  5. تامین اعتبار جهت زیرساخت های بخش مسکن مهر

ج: در بخش ورزش و جوانان:

  1. حل مشکلات ورزش بانوان در شهرستان
  2. ارتقا مجموعه ورزش شهید پوراکبری(ساخت سالن تیراندازی و سالن ژیمناستیک)
  3. احداث استخر سرپوشیده در بخش بهمن
  4. تامین اعتبار به منظور تکمیل سالن های نیمه تمام
  5. احداث سالن های ورزشی کشتی،ژیمناستیک و پینگ پونگ در بخش بهمن
  6. تامین آب زمین چمن مجموعه ورزشی مهردشت

د : کشاورزی

  1. تامین آب شرق ابرکوه
  2. تکمیل خط انتقال آب کاسه روزد
  3.  اعطای تسهیلات کم بهره از طریق صندوق مهر امام رضا (ع) به خسارت دیدگان بخش کشاورزی
  4. و...

دز پایان فرماندار با بیان اینکه همه ما در برابر مردم مسئول هستیم و نباید با عملکرد ضعیف خودمان فضای یاس و ناامیدی را در جامعه بوجود بیاوریم از نماینده مردم خواست تا زین پس در خصوص سفرکاری نماینده به شهرستان حداقل چند روز قبل از سفر اطلاع رسانی صورت گیرد.