بسم الله الرحمن الرحيم 

معلمي، مهري است كه از روز ازل با گل آدمي سرشته شده تا مردم از ظلمات جهل به نور دانايي رهنمون شوند.

 خداوند سبحان در آيات سوره جمعه مي‌فرمايد: " ... اوست خدايي كه ميان عرب امي، ‌پيغمبري بزرگوار از ميان مردم برانگيخت تا بر آنان آيات وحي را تلاوت كند، آنها را پاك سازد و شريعت كتاب آسماني را به آنان بياموزد..."

 

روايات و رهنمودهاي گوهربار علماي ديني نيز مؤيد ارزش "تعليم" و "جايگاه معلم" در فرهنگ تعالي بخش اسلامي است. چنانكه آثار بجا مانده از تلاش‌هاي بي‌وقفه بزرگ مرداني چون استاد شهيد مرتضي مطهري (ره) بعنوان نماد عيني اين تفكر ارزشمند دربارور نمودن گل هاي فرزانگي گلستان روح و انديشه شاگردان او و روشنگري اقشار جامعه تا به ابد نمايان مي باشد.

 

اميد آنكه تمامي معلمين عزيز در مسيري كه اين شهيد بزرگوار به تبعيت از علماء دين ترسيم نموده است گام نهاده و در احياي تفكر اصيل ديني، بي پيرايه و منطبق با نياز روز جامعه در حال گذار، نقش آفرين گردند.

 

دوازدهم ارديبهشت‌ماه فرصتي است مغتنم، تا با گراميداشت ياد و خاطره اين استاد فرزانه ، تبريكات خالصانه خود را نثار عموم معلمين سرافراز ميهن اسلامي نماييم و در سالي كه با كلام گهربار رهبر معظم انقلاب اسلامي به سال " توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني" مزين شده، آرزوي به ثمر نشستن تلاش‌هاي اين عزيزان در تربيت نيروهاي انساني مورد نياز چرخه توليد ملي را از درگاه خداوند حكيم نموده و سلامت و توفيق روزافزون ايشان را مسئلت نماييم.

 

اسماعيل برزگرزاده

1391/02/12