به گزارش روابط عمومي فرمانداري در اين جلسه فرماندار ضمن خوشامدگوي و تبريك ميلاد اميرمومنان علي عليه اسلام و گراميداشت روز معلم با اشاره به آيه 38 سوره شورا در قرآن كريم اظهار داشت:اهميت شورا و مشورت بقدري است كه خداوند در اين آيه مشورت در كارها را در كنار اطاعت از پروردگار ونماز بيان كرده است.

وي در بخش ديگر از سخنانش لازمه تحول در امور شهر و روستا را داشتن برنامه عملياتي و هماهنگ بودن با شهرداري عنوان كرد وافزود:براي حل مشكلات شهر و روستا بايد تفكر و تدبر را در جهت تدوين برنامه ي عملياتي بكار برد و  با همدلي و همكاري تمامي اعضا و بر اساس ضرورت و انتظارات و درخواستهاي مردم كار را به پيش برد.

در ادامه بخشدار مركزي ابركوه،شهرداران و تعدادي از اعضاي شوراي اسلامي  ضمن ارائه گزارش مختصري ازفعاليت هاي خود به طرح مسائل و مشكلات مرتبط در اين زمينه و ارائه برنامه هاي پيش بيني شده در اين خصوص پرداختند.

فراهم كردن شرايط حضور حداكثري مردم در انتخابات مجلس شوراي اسلامي،استفاده از مشاركت و نظرات بانوان در امور مديريتي، توجه به معضلات اجتماعي نظير اعتياد و طلاق،ارتقا امنيت اجتماعي،اشتغال و صنعت،بهداشت و درمان شهرستان،طرح ترسيب كربن در حال اجرا در بخش بهمن،آبرساني به روستاها ، گردشگري و ميراث فرهنگي از اهم موضوعات مورد بحث در اين جلسه بود.